مروری بر ۵ لپ‌تاپ برتر اچ پی برای خرید در سال ۲۰۱۸ | اخبار فناوری جدید روز دنیا

مروری بر ۵ لپ‌تاپ برتر اچ پی برای خرید در سال ۲۰۱۸

اخبار جدید فناوری

این سایت برگرفته از بروزترین اخبار روز دنیا از جماه خبرهای فناوری

سایت Laptop Mag رتبه سوم برترین کمپانی تولید کننده لپ‌تاپ در دنیا را به اچ پی اختصاص داده است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

خرید و فروش لپ‌تاپ اچ پی، ۸/۲۱ درصد از سهم بازار رایانه در دنیا را در اختیار دارد. در سال ۲۰۱۶، ۹/۵ میلیون نفر در بریتانیا صاحب لپ‌تاپ‌های اچ پی بوده‌اند. کافی است نگاهی به لیست پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های سایت آمازون نگاهی بیندازید. در لیست ۵ نوت‌بوک پرفروش این سایت، نام دو دستگاه اچ پی به چشم می‌خورد: HP 14 Inch Stream Laptop به قیمت ۱۹۰ دلار و HP 15.6-Inch HD  Touchscreen Laptop به قیمت ۲۷۰ دلار.

یکی از به‌صرفه‌ترین و در عین حال آسان‌ترین راه‌های خرید و فروش لپ‌تاپ اچ‌پی مراجعه به سایت دیوار است. برای مثال یک عدد HP Spectre X360 دست دوم به قیمت ۲٫۵۵۰٫۰۰۰ آگهی شده است. یعنی تقریبا نصف قیمت بازار. فروشنده اعلام کرده برای اطمینان از سلامت دستگاه یک هفته به متقاضیان مهلت آزمایش می‌دهد. این دستگاه در سایت آمازون به قیمت ۱۵۵۰ دلار به فروش می‌رسد و در سایت Techradar به عنوان بهترین لپ‌تاپ اچ پی برای خرید در سال ۲۰۱۸ معرفی شده و به تبلت هم تبدیل شود. دارای آخرین پردازنده اینتل، وزن سبک، ۱۰ ساعت عمر مفید باتری و نمایشگر ۱۳ اینچ با رزولوشن تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰  است. Spectre ۱۳ در لیست Techradar رتبه دوم را کسب کرده است.

هنگام خرید و فروش لپ‌تاپ اچ‌پی، فراموش نکنید که اواسط دی‌ماه اعلام کرده برخی از دستگاه‌ها مانند اچ پی پرو بوک ۶۴x، اچ پی X360 310 G2، اچ پی Envy m6 ممکن است دچار افزایش بیش از حد دمای باتری شوند و زمینه آتش‌سوزی ایجاد کنند. این فراخوان شامل دستگاه‌‌هایی می‌شود که از دسامبر ۲۰۱۵ (آذر تا دی‌ماه سال ۱۳۹۴) تا دسامبر  ۲۰۱۷ (آذر تا دی‌ماه سال ۱۳۹۶) در سراسر جهان به فروش رفته‌اند. با مراجعه به صفحه ویژه پشتیبانی و با نصب نرم افزار مخصوص، می‌توان از وضعیت باتری دستگاه مطلع شد. اچ پی به رایگان باتری‌های دارای نقص را تعویض می‌کند.

اما در رتبه سوم HP Pavilion ۱۵ قرار گرفته که از عالی‌ترین لپ‌تاپ‌های مناسب دانشجویان است و به دلیل کیفیت بالای گرافیک، برای کاربرد گیمینگ هم عملکرد قوی دارد. اچ پی در ساخت بدنه سری پاویلیون از ترکیب پلی‌کربنات استفاده کرده که نسبت به پلاستیک معمولی استحکام بیشتری دارد. پاویلیون ۱۵ را در سایت دیوار به قیمت ۲ میلیون تومان می‌توان خرید. پردازنده مرکزی Core i5 5200U، پردازشگر گرافیکی از نوع GeForce GT 840M با چهار گیگابایت حافظه مجزا، یک ترابایت حافظه داخلی و ۶ گیگ رم از مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه آگهی شده است که به گفته فروشنده استفاده کوتاه‌مدتی از آن شده و هیچ‌گونه نقصی ندارد.

رتبه چهارم مربوط به HP Chromebook ۱۴ G4 است که با بدنه تماما پلاستیکی تقریبا ارزان‌قیمت‌ترین لپتاپ‌های اچ پی محسوب می‌شود. این دستگاه در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) 2018 معرفی شد و به زودی به بازار عرضه ‌می‌شود، برای استفاده دانش‌آموزان و نوجوانان که به دنبال کاربردهای ابتدایی و روزمره هستند بهترین گزینه است. پردازنده‌ سلرون N3350 یا N3450، رم ۸ گیگابایتی، عمر باتری طولانی، نمایشگر ۱۴ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ x 768 از ویژگی‌های سخت‌افزاری این دستگاه است.

HP Omen X در جایگاه پنجم، مختص گیمینگ و کاربری مالتی‌مديا طراحی و تولید شده است. در واقع نهایت آمال گیمرهای حرفه‌ای در این لپ‌تاپ تبلور پیدا کرده است. این دستگاه دارای ۵ کیلوگرم وزن، نمایشگر ۱۷.۳ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰ در۲۱۶۰، کارت گرافیک GeForce GTX 1080 و نسل هفتم پردازنده‌های اینتل سری Core i7 است. مدل پایه Omen X این دستگاه با ۱۶ گیگابایت رم، کارت گرافیک GTX 1070، نمایشگر تمام اچ دی، ۲۵۶ گیگابایت اس اس دی و ۱ ترابایت هارد دیسک، قیمتی معادل ۲۲۰۰ دلار دارد که با ارتقا قطعات قیمت این دستگاه به بیش از ۴ هزار دلار هم می‌رسد.

برای دیدن اخباری های جدید به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید با تشکر مدیریت سایت

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید