سرسختی در برابر مشکلات بیشتر از استعداد اهمیت دارد | اخبار فناوری جدید روز دنیا

سرسختی در برابر مشکلات بیشتر از استعداد اهمیت دارد

اخبار جدید فناوری

این سایت برگرفته از بروزترین اخبار روز دنیا از جماه خبرهای فناوری

تعداد افراد باهوشی که به‌عنوان کارآفرین موفق می‌شوند زیاد است؛ اما عده‌ی کمی می‌توانند در برابر شکست‌ها مقاومت کنند و تا آخر مسیر پیش بروند.

کارآفرینان نسبت به تعداد مسائلی که حل می‌کنند موفقیت کسب خواهند کرد. تمام کارآفرینان موفق یک ویژگی مشترک دارند. این افراد لزوما باهوش نیستند اما مهارت بالایی در حل مسائل دارند. برای کارآفرین شدن نیازی نیست هوش بالاتری نسبت به ۹۵ درصد مردم داشته باشید؛ کافی است نسبت به ۹۵ درصد مردم سرسختی بیشتری داشته باشید و سرسختی یک مهارت آموختنی است.

آلبرت اینشتین، احساس کنجکاوی و سرسختی ادیسون را تحسین کرده و گفته است: «او روزها برای حل مسائل سخت تلاش می‌کرد و هیچ چیز نمی‌توانست او را متوقف کند.» همان‌طور که می‌دانید ادیسون پیش از روشن کردن اولین چراغ، هزاران آزمایش شکست‌خورده داشت؛ اما توانست با سرسختی به هدف خود برسد. جی‌کی‌ رولینگ، نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های هری پاتر، یکی دیگر از انسان‌های موفقی است که در برابر مشکلات تسلیم نشد. کتاب او پیش از اینکه به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا تبدیل شود توسط ده‌ها ناشر مختلف برای چاپ رد شد.

کارآفرینان در طول فعالیت کاری خود با مشکلات بزرگی روبه‌رو می‌شوند که فقط با تلاش و سرسختی فراوان قابل حل است. چه ویژگی‌ها و چه طرز تفکری به آن‌ها کمک می‌کند؟ در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی بیشتر این موضوع با بیان داستان موفقیت افراد معروف می‌پردازیم.

love my job

۱- کاری که دوست دارید را انجام دهید

در دنیای کارآفرینی هیچ جایی برای افراد بی‌اشتیاق و بی‌انگیزه وجود ندارد. افرادی که تبدیل به کارآفرینان موفق می‌شوند کسانی هستند که به کار خود باور دارند. این افراد تک‌تک مشکلات را با انگیزه و اراده حل می‌کنند تا به رؤیای خود دست پیدا کنند. اینکه چه مهارت‌هایی دارید و چه اندازه تمرین کرده‌اید مهم نیست. مهم این است که کار خود را دوست داشته باشید.

ملیسا بن‌ایشای، بنیان‌گذار شرکت موفق و معروفی در زمینه‌ی تولید کاپ‌کیک است. او پیش از راه‌اندازی این شرکت از شغل خود به‌عنوان برنامه‌ریز رسانه اخراج شد. او در رابطه با این موضوع گفته است: «مطمئنا آن‌ها نیز متوجه شده بودند که علاقه‌ی چندانی به کارم ندارم.»

او هیچ دوره‌ای در کلاس‌های آشپزی نگذرانده است؛ اما به اندازه‌ای پختن کاپ‌کیک را دوست دارد که هزاران هزار نمونه از محصولات خود را به فروش رسانده است. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های او به‌عنوان یک کارآفرین این است که باید زمان زیادی را به امور مربوط به کسب‌وکار سپری کند درحالی‌که عاشق آشپزی است و ترجیح می‌دهد اغلب اوقات در آشپزخانه باشد. او از کار خود لذت می‌برد و به همین دلیل مشکلات را با سرسختی پشت سر می‌گذارد.

۲- از شکست نترسید

زیگ زیگلر، نویسنده‌ی معروف پیش از اینکه به‌عنوان یکی از خودساخته‌ترین افراد موفق به شهرت برسد، با همسر و فرزند خود در یک خانه‌ی قدیمی با شرایط بد زندگی می‌کرد. وضع زندگی آن‌ها به‌اندازه‌ای بد بود که حتی قادر به پرداخت قبض آب و برق نبودند. این تهدید به‌قدری جدی بود که زیگلر تصمیم گرفت کارش را جدی‌تر از گذشته پیش ببرد و تبدیل به یکی از بهترین فروشنده‌های شرکت شود. او در آن شرایط می‌توانست از والدینش درخواست پول کند؛ اما مطمئنا هرگز به شهرت امروزی دست پیدا نمی‌کرد.

اگر هنوز هم به والدین خود وابسته هستید یا کاری که انجام می‌دهید را دوست ندارید، اکنون زمان آن رسیده که از منطقه‌ی امن خود خارج شوید. هیچ چیز مانند تهدید به شکست و قرار گرفتن در شرایط سخت نمی‌تواند حس استقامت و سرسختی را در انسان بیدار کند.

social network

۳- عوامل حواس‌پرتی را از بین ببرید

تحقیقات نشان داده است هر فرد به‌طور متوسط روزانه پنج ساعت از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند؛ یعنی حدود ۵۰ بار شبکه‌های اجتماعی و ایمیل خود را چک می‌کند. شاید با خودتان فکر کنید شما جزو این دسته نیستید و چند بار سر زدن به شبکه‌های اجتماعی هیچ آسیبی به کارتان وارد نمی‌کند؛ اما این طور نیست. حتی اگر هر نیم ساعت یک بار هم سراغ موبایل بروید یعنی در یک ساعت دو بار تمرکز خود را توسط عوامل حواس پرتی از دست داده‌اید. هر عکسی که می‌بینیم و هر پستی که می‌خوانیم به‌طور ناخودآگاه روی روحیه و تفکرمان تأثیر می‌گذارد و بعد از آن به زمان بیشتری برای تمرکز کردن احتیاج خواهیم داشت. اگر هنوز هم تأثیر این موضوع را انکار می‌کنید تنها یک روز از آن‌ها فاصله بگیرید تا تفاوت را در زندگی خود احساس کنید. حل مسائل نیاز به تمرکز دقیق دارد پس اگر برای انجام کاری مصمم هستید عوامل حواس‌پرتی را حداقل برای مدت زمان مشخص از خودتان دور کنید.

یک قانون کلی وجود دارد که می‌گوید اگر انجام کاری به ارزش‌هایتان اضافه نمی‌کند نباید آن را انجام دهید. اغلب مردم، حتی شلوغ‌ترین متخصصان فروش معتقدند چک کردن ایمیل و پاسخ دادن به پیغام‌ها نباید روزی بیشتر از سه تا پنج بار انجام شود. پنج تا ده دقیقه زمان برای انجام این کار کافی است و نباید زمان بیشتری را در طول روز به آن اختصاص داد. بهترین کار برای ترک عادت چک کردن شبکه‌های اجتماعی این است که به مدت یک هفته این کار را کنار بگذارید. بعد از یک هفته تنها طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی مشخص به آن‌ها سر بزنید.

استقامت و سرسختی در برابر مسائل، همان مهارتی است که به حل مشکلات کمک می‌کند و موفقیت کارآفرینان را تضمین می‌کند. این مهارت را بارها در طول زندگی تمرین کنید تا به سبک زندگی‌تان تبدیل شود. از شکست خوردن نترسید و هر بار با تغییر مسیر راه‌های جدید رسیدن به موفقیت را امتحان کنید.

برای دیدن اخباری های جدید به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید با تشکر مدیریت سایت

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید