چیزهایی که در مورد جراحی بای پس معده باید بدانید

چیزهایی که در مورد جراحی بای پس معده باید بدانید

کاهش وزن یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد را در سراسر جهان به خود مشغول کرده و می تواند مشکلات جدی برای سلامت افراد به وجود بیاورد. به همین علت افرادی که وزن بالایی دارند از راه های مختلف در صدد کاهش وزن و رسیدن به اندام متناسب برمی آیند. مکمل های متنوعی در این زمینه وجود دارند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند، برای دریافت اطلاعات و تهیه این مکمل ها می توانید به داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

 

یکی از روش های کاهش وزن که بسیاری از افراد آن را انتخاب می کنند جراحی بای پس معده است. در ادامه به توضیح انواع این جراحی و عوارضی که به دنبال خواهد داشت می پردازیم.

جراحی بای پس معده

در جراحی بای پس معده حجم معده کوچک می شود، در نتیجه میزان غذایی که می توانید در هر وعده بخورید کمتر از قبل می شود. علاوه بر این در این عمل جراحی، جراح بخشی از دستگاه گوارش را برداشته یا مسیر آن را تغییر می دهید تا عمل جذب غذا کمتر انجام شود.

چندین نوع جراحی بای پس معده وجود دارد:

بای پس معده Roux-en-Y: این جراحی، شایع ترین جراحی بای پس معده انجام شده در ایالات متحده آمریکا است. جراحان می توانند این عمل را از طریق یک برش کوچک انجام دهند، که زمان بهبودی سریع تری نسبت به جراحی های پیچیده تر دارد.

در این جراحی ،ابتدا جراح با استفاده از چسباندن قسمتی از معده به یکدیگر یا با نوار عمودی یک کیسه کوچک معده ایجاد می کند. این امر موجب می شود مقدار غذایی که می توانید بخورید محدود شود.

 

در مرحله بعد، جراح قسمتی از روده کوچک را به شکل Y به این کیسه وصل می کند. این امر یک میانبر برای غذا ایجاد می کند، بنابراین لازم نیست از آن بخش از سیستم گوارش عبور کند. در نتیجه کالری و مواد مغذی کمتری جذب بدن می شود.

بای پس معده وسیع (انحراف بیلیوپانکراسی): این نوع بای پس معده پیچیده تر است. در این نوع جراحی، جراح قسمت پایینی معده را برمی دارد. سپس کیسه کوچک باقی مانده را مستقیماً به آخرین قسمت روده کوچک متصل می کنند و دو قسمت اول را کاملاً کنار می گذارند. اگرچه این روش برای کاهش وزن مفید است، اما به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد زیرا عوارض بالایی دارد و می تواند موجب شود بدن شما دچار کمبود مواد مغذی گردد.

در صورت نیاز به هرگونه لوازم بهداشتی می توانید از طریق داروخانه آنلاین با ارسال رایگان به راحتی خرید خود را انجام دهید.

خطرات جراحی بای پس معده

افرادی که تحت عمل جراحی بای پس معده قرار می گیرند در معرض بروز موارد زیر هستند:

  • ایجاد کشش در معده. معده با گذشت زمان بزرگتر می شود و به اندازه اولیه خود باز می گردد.
  • خرابی خطوط اصلی. اجزای اصلی جدا می شوند.
  • کمبودهای تغذیه ای، شامل ویتامین و مواد معدنی. بدن شما کمتر قادر به دریافت مواد مغذی از طریق غذا خواهد بود.
  • تنگی معده. در محل اتصال معده و روده کوچک، قسمت باریکی ایجاد می شود که باعث تهوع، استفراغ، رفلاکس و سپس ناتوانی در غذا خوردن می شود. این قسمت باید متسع شود.

علاوه بر موارد گفته شده، جراحی بای پس معده ممکن است باعث “سندرم دامپینگ” نیز بشود. وقتی این اتفاق می افتد، غذا خیلی سریع از معده به روده کوچک منتقل می شود. علائم این مشکل شامل تهوع، ضعف، تعریق، غش و گاهی اوقات اسهال بعد از خوردن غذا و همچنین ضعف شدید بعد از خوردن شیرینی است.

هنگامی که وزن به سرعت کاهش پیدا می کند، احتمال ابتلا به سنگ صفرا وجود دارد. در صورت بروز این مشکل، می توانید به پزشک مراجعه کرده و داروهای درمانی برای آن را دریافت کنید.

از آنجایی که انجام این جراحی ها موجب تغییر کنترل بدن روی غذا شود، باید با پزشک خود مشورت کنید تا از دریافت تمام مواد مغذی که بدنتان به آن نیاز دارد، مطمئن شوید.

دریافت مولتی ویتامین های با کیفیت می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند. برای دریافت اطلاعات لازم درباره انواع مولتی ویتامین ها و مشاوره درباره آنها می توانید به داروخانه اینترنتی شبانه روزی مراجعه کرده و مولتی ویتامین مناسب خود را تهیه کنید.

منبع: www.webmd.com

 

 

Related Post