معرفی ابزار های باغبانی و سموم مورد نیاز برای گیاهان آپارتمانی

معرفی ابزار های باغبانی و سموم مورد نیاز برای گیاهان آپارتمانی

 

همانطور که مطلع هستید باغبانی و رسیدگی به گیاهان یک فعالیت سرگرم کننده است و هم بسیاری به عنوان یک شغل آن را انجام میدهند و مهم ترین چیز در این کار که هم باعث ایمنی بیشتر شده و هم سرعت کار را بالاتر میبرد ابزار های مورد نیاز و حرفه ای می باشد.

 

در قسمت اول این مطلب قصد داریم تا به معرفی ابزار های باغبانی بپردازیم، این ابزار ها به دو دسته کلی تقسیم میشود.

 

۱ – ابزار های دستی، ۲ – ابزار های ماشینی

۱ – بیل : از مهمترین ابزار برای برداشتن و کندن خاک بیل می باشد و یکی از رایج ترین و پر کاربرد ترین ابزار ها برای باغبانی است، بیل ها دارای تیغه های متفاوتی بوده و هر کدام از آن تیغه ها کاربرد های متفاوتی را دارند.

 

برای باغبانی در خاک های سفت نیاز به است تا تیغه بیل تیز باشد

 

۲ – چنگک : چنگک ها ابزار هایی پر کاربرد هستند که جا به جایی و پوک کردن خاک از مهمترین کاربرد های انها می باشد، چنگک ها برای هرس کردن علف های هرز نیز استفاده می شود.

 

دستکش : دستکش ها از ضروری ترین وسایل مورد نیاز برای انجام فعالیت های باغبانی می باشد که باعث حفظ سلامتی دست و محافظت از پوست در برابر تماس مستقیم با خاک می باشد، دستکش ها همچنین باعث راحتی در استفاده از ابزار های باغبانی و جلوگیری از تابش نور خورشید به پوست باغبان می گردد.

 

۳ – قیچی : قیچی های باغبانی انواع متفاوتی دارند، بریدن، هرس کردن، کوتاه کردن شمشاد ها و بریدن شاخه های درختان از کاربرد های قیچی باغبانی می باشد.

 

۴ – بیلچه : بیلچه های باغبانی در اصل کوچک شده بیل ها می باشد که برای کندن خاک، ایجاد حفره برای کاشتن گیاه، کوددهی و جا به جایی گیاهان استفاده میشوند.

 

۵ – کج بیل : کج بیل ها دو نوع پهن و باریک می باشند، کج بیل ها برای شکل دادن به خاک، جمع کردن خاک های اضافی اطراف گیاهان و از بین بردن علف های هرز استفاده میگردد.

 

سموم مورد استفاده برای از بین بردن آفات گیاهان آپارتمانی

 

اگر ساکن شهر کرج هستین باید بدونید که به دلیل آلودگی هوا در شهرستان کرج نگهداری از گیاهان آپارتمانی در این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نگهداری این دسته از گیاهان باعث میشود فضای منزل یا محل کار شما اکسیژن بیشتری دریافت کند و شما میتوانید با خرید گل های آپارتمانی کرج این مهم را برای خانواده خود و همکاران خود در محل کار تامین نمایید.

سموم ارگانیک همچنان که باعث از بین بردن آفت ها و بیماری های گیاهان میگردد اما در عین حال به طبیعت و ساکنان آپارتمان آسیبی نمیرساند و معمولا بوی زننده ای ندارند، در این مطلب به انواع سموم ارگانیک میپردازیم تا شما برای خرید سم برای گل از این اطلاعات بهرمند گردید.

 

۱ – آفت کشتی با سیر : سیر سم ارگانیک طبیعی می باشد و توانایی بهبود وضعیت گل و گیاه را دارا می باشد، برای درست کردن این سم طبیعی بایستی سیر را به صورت له شده با آب مخلوط کنید و اجازه دهید تا این محلول چند ساعتی استراحت کند، سپس آن را با سه لیتر آب مخلوط کرده و دوباره اجازه استراحت به آن دهید و سپس محلول به دست آمده را بر روی برگ های گیاه به صورت مساوی اسپری کنید، پس از اسپری آنزیم های سیر وارد عمل شده و آفات سطحی گیاه را از بین برده و حشرات را از آن دور میکند

 

۲ – دور کردن مورچه ها از اطراف گیاه با استفاده از اسطوخودوس : ۳۰۰ گرم برگ اسطوخودوس را با یک لیتر آب مخلوط کرده بر روی شعله قرار دهید و اجازه دهید که عصاره اسطوخودوس از برگ های آن خارج شود سپس اجازه دهید تا محلول بدست آمده به دمای اتاق برسد و بعد از آن محصول را در مسیر تردد مورچه ها اسپری کنید. و همچنین در نظر داشته باشید در زمان تعویض خاک گلدان سعی بر این داشته باشید که خاک مورد نیاز گلدان خود را از مراکز معتبر مانند وب سایت ستاگل تهیه نمایید و به هیچ عنوان خاک را از مکان هایی مثل باغچه ها و پارک ها برای گلدان خود استفاده نکنید زیرا که این خاک ها حاوی علف های هرز، قارچ و تخم حشرات و دیگر عوامل مضر برای گیاه آپارتمانی می باشد.

 

 

۳ – از بین بردن آفات با استفاده از گشنیز : گشنیز به دلیل خاصیت خاصیت های زیادی که دارد گیاهی معجزه گر می باشد، برای ساختن آفت کش گشنیز را درون آب جوشانده و پس از آن که عصاره آن خارج شد از روی شعله برداشته و به آن اجازه خنک شدن بدهید و سپس محلول را به گلدان خود اسپری کنید، گشنیز با بویی که تولید میکند باعث دور شدن حشرات و آفات از گلدان شما میشود.

 

۴ – از بین بردن سوسک ها با استفاده از شکر و جوش شیرین : برای این کار مقداری مساوی از شکر و جوش شیرین را با شکر مخلوط کرده و آن را در کناره های گلدان بریزید، شکر باعث جذب سوسک ها شده و جوش شیرین مخلوط شده با شکر باعث از بین رفتن سوسک ها میشود، این ترکیب برای از بین بردن موش ها نیز کاربرد دارد.

Related Post