مایکروسافت و DJI برای تولید پهپادهای هوشمند همکاری می کنند | اخبار فناوری جدید روز دنیا

مایکروسافت و DJI برای تولید پهپادهای هوشمند همکاری می کنند

اخبار جدید فناوری

این سایت برگرفته از بروزترین اخبار روز دنیا از جماه خبرهای فناوری

مایکروسافت در جریان نطق اصلی کنفرانس بید ۲۰۱۸ اعلام کرد که برای توسعه‌ی پهپادهای بهتر برای مشتریان تجاری با DJI همکاری می‌:ند. 

ردموندی‌ها در جریان نطق اصلی کنفرانس بیلد ۲۰۱۸ اعلام کردند که با DJI، کمپانی چینی سازنده‌ی پهپاد همکاری می‌‌کنند. هدف مایکروسافت از این همکاری تولید پهپادهایی مجهز به فناوری یادگیری ماشین این کمپانی است. مایکروسافت در پی آن است تا تمرکز خود را روی هوشمند‌سازی بیش از پیش افزایش دهد و از این‌رو همکاری با دی‌جی‌آی را باید یکی از منطقی‌ترین همکاری‌هایی خواند که ردموندی‌ها در برنامه دارند. پهپادها از پتانسیل بالایی برای برخورداری از هدایت هوشمند و نیمه‌هوشمند برخوردارند. 

دی‌جی‌آی نیز اعلام کرد که از این پس از سرویس کلاد آژور استفاده خواهد کرد. از کاربردهای سرویس آژور برای دی‌جی‌آی می‌توان به آنالیز داده‌های ویدیویی اشاره کرد. علاوه بر تولید پهپادها که حاصل همکاری مایکروسافت با دی‌جی‌آی است، این دو کمپانی پهپادهایی را مبتنی بر Azure IoT Edge مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی نیز توسعه خواهند داد که در کاربردهایی نظیر امنیت عمومی، کشاورزی و همچنین ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

یکی از جنبه‌های همکاری، معرفی یک کیت برنامه‌نویسی نرم‌افزاری توسط DJI مبتنی بر ویندوز بود که امکان توسعه‌ی اپلیکیشن‌های ویندوزی را برای کنترل پهپاد به توسعه دهندگان می دهد. توسعه‌دهندگان با استفاده از SDK توسعه یافته توسط DJI می‌توانند از ابزار‌های غیر مایکروسافتی و غیر پیش فرض برای توسعه برنامه‌هایی به منظور کنترل پهپادها استفاده کنند. 

دی‌جی‌آی اعلام کرده که با استفاده از کیت توسعه‌ی جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند با ترکیب فناوری‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، روش‌های هوشمندی را برای کنترل پهپاد‌ها ایجاد کرده و نهایتا پهپاد‌های هوشمندی را برای استفاده در فضای کار خلق کنند. 

برای دیدن اخباری های جدید به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید با تشکر مدیریت سایت

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید