دولت آمریکا بودجه ناسا را کاهش داد؛ اکتشافات فرازمینی در معرض خطر

دولت آمریکا بودجه ناسا را کاهش داد؛ اکتشافات فرازمینی در معرض خطر

دولت ایالات متحده آمریکا، بودجه پیشنهادی خود برای سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد که بر این اساس، بودجه ناسا حدود ۵۶۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرده و چند پروژه این سازمان لغو شده است.

دونالد ترامپ رقم ۱۹ میلیارد و ۹۲ میلیون دلار را برای بودجه ناسا در سال آینده پیشنهاد کرد. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ معادل ۵۶۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرده و پنج پروژه کلان مربوط به علوم زمینی آژانس فضانوردی آمریکا نیز متوقف شده است. همچنین بر اساس این بودجه پیشنهادی، اداره آموزش ناسا به عنوان بخشی از کاهش ۵۶۰ میلیون دلاری بودجه این سازمان، تعطیل خواهد شد.

خبرهای فناوری

بقیه در ادامه مطلب

کاخ سفید در روز گذشته، جزئیات این بودجه را منتشر کرد. از چند روز پیش، حدس و گمان‌هایی در خصوص ردیف بودجه آمریکا در سال آینده به گوش می‌رسید و جالب آن که پیش‌بینی‌ها در مورد کاهش بودجه ناسا و رقم آن درست از آب درآمد. با این حساب باید انتظار داشت که در سال ۲۰۱۸، تعداد زیادی از پروژه های علمی، اکتشافی، ماموریت های فضایی و چند مورد دیگر از برنامه های ناسا کم‌رنگ‌تر شده و یا به طور کامل متوقف شود. البته رابرت لایتفوت، از مدیران ارشد ناسا با انتشار یک بیانیه، نسبت به بودجه پیشنهادی دولت آمریکا ابراز خوش‌بینی کرده است.

بودجه ناسا

 

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید