پورشه ۹۱۱ راف CTR3، آماده حراج شد
اخبار جدید فناوری
این سایت برگرفته از بروزترین اخبار روز دنیا از جماه خبرهای فناوری
پورشه ۹۱۱CTR3 یک نسخهی تیونینگ شده ویژه از سری ۹۱۱ است که پیشرانه آن برخلاف مدل استاندارد در وسط قرار دارد. این محصول سوپراسپرت، حدود یک میلیون دلار قیمتگذاری شده است.
حراجی RM-SOTHEBY در آیندهای نزدیک؛ یک خودروی بسیار خاص را در موناکو به فروش خواهد گذاشت. سوپر اسپرت تیونینگ شده با نام راف CTR CLUB SPORT قرار است با قیمت پایه ۹۶۵ هزار دلار برای فروش گذاشته و احتمالا تا ۱.۱ میلیون فروخته شود. خودروی مورد، توسط شرکت راف در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته بود.
پورشه مدتها است از برنامه خود برای عرضه مدلی موتور وسط برای پورشه ۹۱۱ سخن میگوید و وعده داده است که این مدل را به زودی روانه بازار خواهد کرد. با این وجود اما CTR3 راف را باید اولین نسخه عملی و تولید شده موتور وسط پورشه ۹۱۱ دانست که توانسته به خیابانها راه پیدا کند. در حقیقت راف ایدهی این پروژه را خیلی زودتر از این شرکت روی پورشه ۹۱۱ پیاده کرد. در ساخت این خودروی سوپر اسپرت از پلتفرم سفاریش مولتی متیک استفاده شده است که این شرکت ساخت پلتفرم فورد GT جدید را نیز در کارنامه خود دارد. استفاده از این پلتفرم سبب شده تا طول اتومبیل راف در مقایسه با مدل استاندارد ۹۱۱، ۲۷.۹ سانتیمتر بیشتر باشد. این افزایش طول سبب شده تا فضای کافی در پشت سرنشینان برای قرار دادن پیشرانه شش سیلندر تخت با حجم ۳.۸ لیتر فراهم شود. پیشرانه این خودرو از نوع توئین توربو است و میتواند ۷۶۶ اسب بخار قدرت را تولید کرده و با استفاده از یک جعبه دندهي هفت سرعته از نوع دوکلاچه به چرخهای عقب انتقال دهد. البته راف یک جعبه دندهی شش سرعته دستی را نیز بر روی این خودرو به صورت سفارش نصب میکند.
با توجه به قدرت بالا و مشخصاتی که این خودرو دارد حداکثر سرعت آن نیز عددی در حدود ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در طراحی راف CTR3 همچنان میتوان رگههایی از پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۷ را مشاهده کرد. بخصوص در نمای جلو این دو خودرو بسیار شبیه به هم هستند. خودروی مورد بحث به رنگ سبز تیره و یشمی است. روی سقف خودرو نیز یک ورودی هوای ویژه برای فراهم کردن هوای مورد نیاز برای تنفس پیشرانه نصب شده است که ظاهری شبیه به خودروهای مسابقهای را به این خودرو داده است. در بخش جانبی نیز دو ورودی هوای بزرگ به چشم میخورند که از آنها برای خنک کردن موتور استفاده میشود. طراحی عقب راف CTR3 نیز بسیار خاص است و بسیارو حالتی بسیار عضلانی و اسپرت دارد و در ضمن یک بالهی عقب بزرگ نیز در بخش انتهایی این خودرو نصب شده است. با باز کردن درب راف CTR3 اولین نکتهای که جلب توجه میکند استفاده از پارچه تارتان در صندلیهای این خودرو است که نمای جالبی را ایجاد کرده است چون معمولا در خودروهای سوپر اسپرت از پارچه تارتان استفاده نمیشود.
بنابر اعلام حراجی RMSOTHEBY، راف تعداد کمتر از ۳۰ دستگاه از خودروی راف CTR3 را تولید کرده است که تنها ۷ دستگاه از آنها از نسخهی CLUB SPORT هستند و این به این معنی است که از خودروی مورد بحث ما تنها ۷ دستگاه در جهان موجود است. این شرکت آلمانی همچنین تصمیم گرفته است تا نسل چهارم خودروی CTR را نیز به تولید برساند که این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۸ معرفی شد و تصویر آن را در زیر میتوانید مشاهده کنید.
نسل جدید خودروی CTR از نظر ظاهری بسیار شبیه به پورشه ۹۱۱ سال ۱۹۸۷ است و از شاسی و بدنه مونوکوک تمام کربنی استفاده میکند. تنها بخشهایی که در این خودرو کربنی نیستاند و در ساخت آنها از فولاد استفاده شده است قسمتهای جلویی و عقبی شاسی هستند که در آنها نیز به منظور افزایش ایمنی خودرو در تصادفات از فولاد استفاده شده است.
این نسخه اما برخلاف راف CTR3 از نوع موتور عقب است و از یک پیشرانه شش سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربو تخت استفاده میکند که ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتون متر گشتاور دارد. طرفداران محصولات راف برای دیدن CTR باید به موناکو و حراجی RMSOTHEBY سفر کنند. قرار است در حراجی موناکو ، کنار خودروی CRT3 CLUB SPORT، خودروهای خاص دیگری همانند RCT EVO مدل ۱۹۹۱، کابریولت مدل ۱۹۹۴ و RT35 مدل ۲۰۱۲ نیز برای فروش گذاشته شوند.
برای دیدن اخباری های جدید به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید با تشکر مدیریت سایت