رباتیک و کرونا – تاثیرگذاری ویروس کرونا بر علم رباتیک

رباتیک و کرونا – تاثیرگذاری ویروس کرونا بر علم رباتیک

رباتیک و کرونا

پیشرفت در سنسورها و دید کامپیوتری باعث پیشرفت رباتیک می شود.

موضوع اصلی این مقاله رباتیک و کرونا شامل موارد زیر است:

  • کرونا (COVID-19) عامل پذیرش ربات های هوشمند است .
  • اینترنت اشیا ، ۵G و رباتیک آماده هدایت  و توسعه فن آوری متقابل هستند .
  • سازمان هایی که از اکوسیستم رباتیک در حال رشد استفاده می کنند، به احتمال زیاد از یک مزیت رقابتی برخوردار هستند.

دقیقا ۱۰۰ سال از اختراع کلمه “ربات” می گذرد. اخیراً پیشرفت‌هایی در زمینه حسگرها، تشخیص صدا و بینایی رایانه به همراه کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری، به روبات‌ها دسترسی گسترده داده است.

۵G با استاندارد سازی تلفن همراه، بخش بیشتری از علاقه مندی ها را پاسخ داده است و این نوید را می دهد تا در سایر صنایع، توانایی های رباتیک خود را فراتر از انبارها و امکانات تولید و در دنیای آزاد گسترش دهند. در حقیقت ، ۷۳٪ از مدیران نظرسنجی شده برای گزارش Accenture Technology Vision 2020 گفتند که معتقدند رباتیک خدمات بعدی را در دنیای فیزیکی امکان پذیر می سازد.

COVID-19 ممکن است محرک اصلی توسعه اکوسیستم روباتیک باشد. با اپیدمی جهانی (به عنوان مثال، نیاز به فاصله گرفتن افراد از یکدیگر برای ایمنی)، روبات ها از یک ضرورت به یک گزینه “مناسب” تبدیل شده اند. این موضوع در محیط‌های کنترل‌شده کارخانه‌ها و انبارها صادق است، جایی که روباتیک قبلاً جای خود را دارد، مانند فضاهای بسته و عمومی است.

رباتیک و کرونا

ربات ها در خط مقدم

یکی از زمینه هایی که رباتیک در آن بیشترین پیشرفت را داشته است تاثیرگذاری ویروس کرونا بر علم رباتیک، ربات ها در خط مقدم واکنش به ویروس کرونا بوده و به کارکنان مراقبت های بهداشتی و دانشمندان کمک می کند. با درک نیاز به حرکت سریع در این مسیر، شرکت ها ربات هایی را توسعه داده اند که در طیف گسترده ای از چالش های مرتبط با این بیماری همه گیر تخصص دارند.

یکی از این موارد XAG است، یک شرکت فناوری کشاورزی در چین که به سرعت از پهپادهای XPlanet و ربات‌های R80 خود برای استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها در مناطق آلوده به ویروس استفاده کرد.

در همین حال، در تایلند، دانشجویان دانشگاه Chulalongkorn از روبات‌هایی استفاده کردند که در اصل برای نظارت بر بیماران سکته مغزی طراحی شده بودند تا تب بیماران را اندازه‌گیری کنند و به پزشکان کمک کنند تا از راه دور با آنها ارتباط برقرار کنند.

YouIbot، یک استارت آپ مستقر در شنژن که یک ربات آنتی ویروس را تنها در دو هفته ساخت. این ربات می تواند سطوح را تمیز کرده و افراد را از نظر تب اسکن کند.

برنامه ریزی رباتیک

برنامه ریزی رباتیک از این دست مفید بودن و سازگاری روبات ها را نشان می دهند. عموم مردم دیده اند که چگونه می توان از این برنامه ها برای منافع اجتماعی استفاده کرد و دولت ها، تنظیم کننده ها و کارگران اکنون ارزش و استفاده گسترده از رباتیک را پذیرفته اند.

این بیماری همه گیر، اتوماسیون را بیش از هر زمان دیگری در تجارت برای انعطاف پذیری در تجارت مهم کرده است. هیچ شرکتی نمی‌خواهد دوباره یک رکود طولانی‌مدت را تجربه کند، و اتوماسیون می‌تواند اطمینان حاصل کند که بسته شدن مشاغل آینده به حداقل می‌رسد و همچنین به بازگشایی مشاغل کمک می‌کند.

با پیروی از دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی، مدیران باید نیروی کار کمتری را به کار گیرند و به آنها اطمینان دهند که در حین کار فاصله ایمن از یکدیگر را رعایت خواهند کرد. ربات ها می توانند با انجام کارهایی که قبلاً کارگران انسانی انجام می دادند، کمک کنند.

ساخت یک اکوسیستم رباتیک

ساخت یک اکوسیستم رباتیک

در نهایت، این بیماری همه گیر مسائل مربوط به رباتیک و اتوماسیون را تقویت می کند که اثرات بلندمدتی بر کل اکوسیستم رباتیک خواهد داشت. همانطور که شبکه‌های ۴G همزمان با انفجار گوشی‌های هوشمند رشد می‌کنند، رباتیک، دستگاه‌های اینترنت اشیا و ۵G نیز رشد می‌کنند و رشد می‌کنند و تعامل خواهند داشت.

با این حال، با تکامل و پیچیده تر شدن روبات ها، توانایی افزایش داده ها و کاهش تأخیر اهمیت پیدا می کند.

صاحبان مشاغل باید به دقت فکر کنند که با چه کسانی می توانند برای رسیدن به اهداف خود شریک شوند. امروزه بسیاری از شرکت‌های روباتیک برای مقابله با چالش‌های اپیدمی سریع‌تر از سایرین کار بزرگی انجام داده‌اند.

آنها همچنین بیشتر به آنچه برای یک دنیای کاملاً خودکار ضروری است فکر می کنند. آنها از این زمان برای ایجاد اتحاد، توسعه قابلیت های جدید و همکاری با دولت ها برای شناسایی فرصت های جدید استفاده می کنند.

البته در این کار باید مراقب باشند که سرمایه اجتماعی ناشی از اپیدمی از بین نرود. رباتیک تنها در صورت تایید و پذیرش کامل آینده بلندمدتی خواهد داشت.

با بیشتر و بیشتر شدن روبات ها در تنظیمات سازمانی مختلف، تعاملات خودکار انسان و ماشین افزایش می یابد.

برای استفاده از ساخت یک اکوسیستم رباتیک در حال تکامل، مهم است که شرکت ها از این تجربیات بدون حذف مصرف کنندگان و کارگران بهره مند شوند.

علاوه بر اثر روباتیک، سازمان ها باید اثرات محصولات و خدمات اصلی را نیز در نظر بگیرند که با حضور روبات ها در کنار کارگران انسانی در جهان تکرار می شود.

تحقق وعده رباتیک

در واقع تحقق وعده رباتیک، تقریباً هر شرکتی باید به فکر رباتیک باشد. انجام این کار مستلزم استعدادهای جدید در سازمان و جذب شرکای جدید برای کمک به کسب مهارت ها، ابزارها و ماشین آلات مورد نیاز برای دستیابی به اهداف است. مدیریت موفق ربات به تکنسین های رباتیک، تحلیلگران داده و مدیریت تخصصی ناوگان در سطحی نیاز دارد که تنها از طریق ترکیب استراتژیک استخدام و تلاش مستمر برای بهبود سطح مهارت قابل دستیابی است.

 

Related Post