نگرانی مقامات آمریکایی از حمله سایبری مجدد به مرکز تماس اضطراری ۹۱۱

تماس های مکرر و بیهوده با شماره های اضطراری در شرایط عادی یکی از معضلات بزرگ مراکزی همچون اورژانس، آتش نشانی و نیروهای انتظامی به شمار می رود، اما حدود چهار ماه قبل نوعی باگ در سیستم عامل iOS تقریباً مرکز ۹۱۱ چندین شهر آمریکا را از کار انداخت.

طی روزهای ۲۵ و ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی، حداقل ۱۲ ایالت مختلف از جمله کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس وضعیتی را تجربه کردند که از آن به عنوان «بزرگ ترین حمله سایبری به سامانه پاسخگویی اضطراری آمریکا» یاد می شود.

سیستم ۹۱۱ در ایالات متحده در سال ۱۹۶۸ آغاز به کار کرده و اکنون بیش از پنج دهه قدمت دارد. به همین دلیل با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، نگرانی در مورد زیرساخت های قدیمی آن نیز افزایش یافته و حمله سایبری اکتبر ۲۰۱۶ نیز به این وضعیت دامن زده است.

دریابان بازنشسته «دیوید سیمسون» که به مدت سه سال مسئولیت مدیریت بخش خدمات اضطراری و امنیت سایبری FCC را به عهده داشت، در گفتگو با وال استریت ژورنال می گوید این رخداد، فاجعه ای در حوزه خدمات مورد بحث محسوب می شود.

طبق تحقیقات انجام شده، تماس های دریافتی ۹۱۱ در مدت زمان کوتاه به یک لینک در توییتر بر می گردد که اکسپلویت مورد بحث در آیفون را فعال می کند. ۱۱۷۵۰۲ بار روی این لینک کلیک شده و هر بار، تماسی با ۹۱۱ صورت می گرفت. جالب اینکه تنها راه جلوگیری از تماس های مکرر، خاموش کردن کامل دستگاه بود.

خبرهای فناوری

بقیه خبر فناوری در ادامه مطلب

اگرچه واقعه چند ماه قبل بدون طرح و نقشه قبلی انجام شده بود، اما مقامات مسئول می ترسند که حمله سازمان یافته و هدفمند با استفاده از روشی مشابه بتواند سیستم ۹۱۱ را به طور کامل از کار بیندازد.

گفتنیست در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰ مرکز پاسخگویی اضطراری در آمریکا فعال هستند که فقط ۴۲۰ مورد از آنها به سیستم دفاع سایبری برای جلوگیری از رخدادهای مشابه مجهزند، و از کار افتادن این خدمات حیاتی می تواند تبعات جبران ناپذیری برای امنیت شهروندان به وجود آورد.

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید