امروز دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ شما در هستید.
به سایت خوش آمدید.
  • آخرين آهنگ ها
  • آخرين آلبوم ها
  • آخرين سريال ها
  • آخرین فیلم ها
  • آخرین موزیک ویدیو ها

یک تیم تحقیقاتی از مؤسسه فناوری جورجیا موفق به ساخت یک موتور چهار زمانه شده که قادر است گاز طبیعی (متان) را بسوزاند و در حالی که دی اکسید کربن تولید شده را جذب می کند، هیدروژن آزاد کند. این موتور احتمالاً روزی قادر است به خط لوله گاز خانگی شما متصل شود تا بتوانید از آن طریق کپسول ماشین خود را پر کنید و همانند اتومبیل های الکتریکی بدون آلایندگی هوا به مقصد خود سفر کنید.

موتور مورد اشاره که راکتور پیستون غشای فعال CO2/H2 یا به اختصار (CHAMP) نام دارد شبیه به دیگر موتورهای چهار زمانه عمل کرده و متان و بخار آب به داخل سیلندر راه یافته و در حالی که پیستون پایین می رود، مخلوط حاضر متراکم شده و به دمای حدود ۴۰۰ درجه سانتیگراد می رسد.

موتور چهار زمانه ای با قابلیت سوزاندن متان و آزاد کردن هیدروژنX اموزش ساخت موتور چهار زمانه ای با قابلیت سوزاندن متان و آزاد کردن هیدروژنX دسترسی ب موتور چهار زمانه ای با قابلیت سوزاندن متان و آزاد کردن هیدروژن

بقیه در ادامه مطلب

همین عامل سبب می شود تا واکنشی کاتالیزوری بدون نیاز به انفجار و یا جرقه رخ داده و گاز هیدروژن و دی اکسید کربن تولید شود. گفتنی است گاز هیدروژن توسط یک غشا از راکتور خارج می شود در حالی که CO2 توسط یک بستر جذب شده و در سیکل های بعدی به صورت متراکم سیلندر را ترک می کند.

لازم به ذکر است طبق ادعای توسعه دهندگان موتور مورد بحث از تنها دو مولکول آب به ازای هر مولکول متان استفاده می کند که نسبت به روش های حاضر بازدهی بیشتری خواهد داشت. همچنین دمای لازم برای انجام واکنش نیز بسیار کمتر از نمونه های مشابه است.

ناگفته نماند که در حال حاضر موتور CHAMP کاملاً بی نقص نیز نیست و در حالی که امکان جذب دی اکسید کربن را دارد اما تاکنون فناوری تجاری برای نگهداری CO2 به صورت دائمی وجود ندارد و علاوه بر آن محققان در مورد مقرون به صرفه بودن محصول خود صحبتی به میان نیاورده اند.

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 208 پست

مطالب مشابه

برچسب ها

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

برچسب ها