زنده کردن دوباره بازی های ویدیویی با ساخت شبیه سازها، نمایشگاه ها و توسعه نسخه های ریمستر یا کنسول های بازسازی شده کار آسانی است؛ اما فرهنگ صنعت گیم جهان مانند تبلیغات، مجلات و رسانه ها و خود تجربیات بازیکنان در تاریخ چه جایگاهی خواهد داشت؟
اخیراً شرکتی مستقل به نام «بنیاد تاریخچه بازی های ویدیویی» تاسیس شده که قصد دارد تا جای ممکن حقایق و مسائل فرهنگی پیرامون صنعت مورد بحث در تاریخ را جمع آوری و حفظ کند.
به عنوان مثال تمام داده های مربوط به عرضه کنسول NES در ایالات متحده آمریکا، واکنش رسانه ها و کاربران نسبت به آن و آنچه در سال های دور منجر به شکست ناگهانی صنعت گیم شد را ذخیره سازی کرده است.
بقیه اخبار فناوری در ادامه مطلب
گفتنی است این سازمان توسط «فرانک سیفالدی» نام آشنا (که موسس سایت Lost Levels در مورد بازی های منتشر نشده بود) مدیریت می شود و جنبه فرهنگی و رسانه ای آن را وب سایت Gamasutra بر عهده دارد.
علاوه بر این «استیو لین» یکی از کارمندان سابق گوگل و گیمر حرفه ای، «سیمون کارلس» رهبر کنفرانس GDC، «مایک میکا» یکی از توسعه دهندگان پلتفرم بازی های مستقل IDARB و «کریس ملیسینوس» یکی از برگزارکنندگان رویدادهای صنعت گیم، اهالی بدون منفعت بنیاد را شکل داده اند.
در حالی که اطمینانی بر موفقیت این گروه وجود ندارد و در حال حاضر از مردم درخواست دارند تا با کمک های مالی خود به فرهنگ جامعه گیمرها کمک کنند؛ نگاه غیرمقرضانه به فرهنگ بازی های ویدیویی حرکت شایسته تحسینی است که در موارد بومی به هیچ وجه دیده نمی شود.