گلکسی اس ۱۰ پلاس با ۵ دوربین و نمایشگر دارای حفره رؤیت شد

گلکسی اس ۱۰ پلاس با ۵ دوربین و نمایشگر دارای حفره رؤیت شد

گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس و اس ۱۰ لایت بی‌شک جزو موردانتظارترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ هستند؛ محصولاتی که طبق ادعای برخی منابع، به‌دلیل ۱۰ ساله شدن برند گلکسی اس، قرار است از طراحی جدیدی بهره‌مند باشند.

به گزارش خبرهای فناوری شایعه‌ها و تصاویر افشاشده‌ی غیررسمی مرتبط به این گوشی‌ها از چندی پیش، فضای مجازی را در نوردیده‌اند؛ از وجود حفره در نمایشگر این گوشی‌ها و دوربین اصلی سه‌گانه گرفته تا حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر و استفاده از طراحی تمام‌صفحه. در همین‌ حین،‌ ساعاتی پیش در یک افشای کاملا غیرمنتظره،‌ نخستین رندرهای مرتبط به گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس توسط وب‌سایت ۹۱Mobiles در اینترنت منتشر شدند که در ادامه‌ی سعی می‌کنیم به تحلیل آن‌ها بپردازیم.

بهتر است بررسی این تصاویر را با پنل جلویی دستگاه آغاز کنیم؛ طبق تصاویر غیررسمی مرتبط به +Samsung Galaxy S10، این محصول قرار است بار دیگر به نمایشگر خمیده مجهز شود. با این‌حال، اس ۱۰ پلاس برخلاف چند نسل قبل سری گلکسی اس، در گوشه‌ی بالای نمایشگر خود دارای یک حفره‌ی بیضی‌شکل است؛ در داخل این حفره، شاهد حضور دو دوربین سلفی هستیم (این موضوع، ادعای اخیر صفحه‌ی توییتر Ice Universe را تایید می‌کند).

علاوه‌بر این‌ها،‌ در نگاه اول به‌نظر می‌رسد که حاشیه‌های کناری نمایشگر، اندکی بیشتر شده‌اند و عکس این اتفاق را برای حاشیه‌هایی بالا و پایین نمایشگر شاهد هستیم؛ این کارها باعث شده‌اند تا S10 Plus ظاهری یک‌نواخت‌تر از قبل داشته باشد.

 

در قسمت پشتی این گوشی، شاهد حضور ماژول دوربین به فرم افقی هستیم (شبیه به گلکسی نوت ۹)‌. البته پنل پشتی، شامل سه دوربین مجزا است و این یعنی اس ۱۰ پلاس جمعا به پنج دوربین مجهز شده است. این محصول از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید استفاده می‌کند.

تغییر دیگری که در نگاه اول خودنمایی می‌کند، نبود حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی گوشی است؛ موردی که می‌تواند مهر تاییدی بر بهره‌مندی اس ۱۰ پلاس از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بزند؛ حسگری که گفته می‌شود از نوع اولتراسونیک است. ظاهرا سامسونگ در این گوشی از دو پنل شیشه‌ای (در قسمت جلو و پشت) با فریمی آلومینیومی در کناره‌ها استفاده کرده است.

مشخصات فنی گلکسی اس ۱۰ پلاس از نگاه وب‌سایت ۹۱Mobile (غیررسمی)
پارامترها / نام گوشی +Samsung Galaxy S10
پردازنده هشت هسته‌ای از سری اکسینوس ۹
رم ۶ گیگابایت
نمایشگر ۶.۴۴ اینچ از نوع سوپر AMOLED با وضوح تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۵۱۱ پیکسل در هر اینچ
دوربین اصلی

سه‌گانه (دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی) با فلاش LED

سلفی

دوگانه (یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی)

باتری ۳٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع
درگاه USB Type-C
جک هدفون دارد
ابعاد ۱۵۷.۵ در ۷۵ در ۷.۸ میلی‌متر
قیمت احتمالی ۹۶۶ دلار (برای مدل پایه با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی)
گرچه احتمالا تا زمان برگزاری نمایشگاه MWC 2019 در بارسلونا شاهد رونمایی رسمی از گلکسی اس ۱۰ پلاس نخواهیم بود، اما اکثر مشخصات فنی مربوط به این گوشی هوشمند لو رفته‌اند. ظاهرا جدیدترین گوشی سامسونگ بسته به مناطق مختلف قرار است به یکی از تراشه‌های اکسینوس ۹۸۲۰ یا اسنپدراگون ۸۱۵۰ مجهز شود.
به‌علاوه، این دستگاه از ۶ گیگابایت رم و حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد و نمایشگر آن، ۶.۴ اینچ اندازه دارد. در قسمت زیرین گلکسی اس ۱۰ پلاس شاهد درگاه USB تایپ C به‌همراه اسپیکر و البته جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هستیم. در کنار این‌ها، ظاهرا سامسونگ سینی سیم‌کارت را به‌همراه میکروفون، در قسمت بالایی دستگاه جای داده است. موارد مهم دیگر شامل حضور کلیدهای افزایش و کاهش حجم صدا، کلید پاور و کلید اختصاصی دستیار بیکسبی می‌شود.

 

طبق ادعای منبع این خبر، سامسونگ در اس ۱۰ پلاس از یک باتری ۳٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده؛ پیشتر برخی منابع مدعی شده بودند که این گوشی قرار است از باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره‌مند باشد.

در کنار این‌ها همانطور که می‌شد حدس زد، گلکسی اس ۱۰ پلاس از سیستم‌عامل اندروید ۹ پای با پوسته‌ی اختصاصی One UI سامسونگ استفاده خواهد کرد.

 

Related Post