وضعیت اینترنت ایران تاسف‌بار است + جدول رتبه بندی

وضعیت اینترنت ایران

خبرهای تکنولوژی

وضعیت اینترنت ایران تاسف‌بار است + جدول رتبه بندی

وضعیت اینترنت ایران تاسف‌بار است + جدول رتبه بندی

روز گذشته نهاد Akamai که یکی از معتبر‌ترین نهادهای بین المللی در حوزه رصد وضعیت اینترنت در سراسر جهان است، گزارش فصلی خود برای فصل اول سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است. این گزارش مختص بررسی وضعیت جهانی سرعت اینترنت است که در حال حاضر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

به گزارش ایتنا از تابناک، بنا بر این گزارش، میانگین سرعت جهانی اینترنت در فصل اول ۲۰۱۶ به میزان ۱۲ درصد نسبت به آخرین فصل ۲۰۱۵ رشد داشته و با رسیدن به رقم ۶.۳ مگابیت در ثانیه نسبت به مشابه سال قبل، حاکی از ۲۳ درصد رشد است.

در این گزارش باز هم کره جنوبی توانسته است، با داشتن پر سرعت‌ترین اینترنت دنیا (سرعتی برابر با ۲۹ مگابیت بر ثانیه) در صدر جدول قرار بگیرد و رشدی ۸.۶ درصدی را در افزایش سرعت اینترنت خود تجربه کند. دومین مقام در این جدول با ۲۱.۳ مگابیت بر ثانیه به کشور نروژ و جایگاه سوم نیز به کشور سوئد با ۲۰.۶ مگابیت سرعت اینترنت اختصاص دارد.

در گزارش یاد شده ایران در فصل اول سال ۲۰۱۶ از افزایش سرعت اینترنت بهره برده است و در حالی که در فصل آخر ۲۰۱۵ میانگین سرعت اینترنت ایران برابر با حدود ۲ مگابیت بر ثانیه بوده، در حال حاضر بنا به گفته Akamai سرعت اینترنت ایران به ۳.۵ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

این گزارش ۶۴ صفحه‌ای همچنین مطالب قابل توجهی در مورد میزان اتصال به اینترنت در سطح جهانی، مقیاس‌های دسترسی و نفوذ اینترنت در نقاط مختلف دنیا هم در قالب باند پهن و هم در قالب اینترنت موبایل و همچنین میزان تطبیق پذیری با پروتکل IPv6 را در بر دارد.

نکته جالب در این گزارش این است که کشور ایالات متحده در میان فهرست ده کشور بر‌تر به لحاظ سرعت اینترنت دیده نمی‌شود؛ اما در خصوص میزان ترافیک IPv6 در مقام ششم جهانی جای دارد.

از سوی دیگر، داده‌های این گزارش نشان می‌دهد، در ۷۳ درصد از کل دنیا انطباق با اینترنت ۴ مگابیت بر ثانیه صورت گرفته که نسبت به فصل قبل، حاکی از رشد ۵.۶ درصدی است و در اینجا نیز کره جنوبی با نفوذی برابر با ۹۷ درصد جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. بدون هیچ تعجبی این کشور در انطباق پذیری با اینترنت ۱۰ مگابیت، ۱۵ مگابیت و ۲۵ مگابیت بر ثانیه نیز در صدر جدول قرار دارد.

۷۱۴۳_۷۲۸

همچنین در خصوص شرایط سرعت اینترنت موبایل Akamai به همراه اریکسون یک طیف متنوع از بالا‌ترین سرعت موبایل در انگلستان یعنی ۲۷.۹ مگابیت بر ثانیه را تا کمترین سرعت در الجزایر برابر با ۲. ۲ مگابیت بر ثانیه شناسایی کرده‌اند.

نکته جالب در اینجا اینکه ایران در گزارش ۲۲ مارس ۲۰۱۶ با داشتن پایین‌ترین سرعت موبایل در دنیا با ۱.۳ مگابیت بر ثانیه قعر جدول را از آن خود کرده است. حتی در ویتنام اینترنت موبایل از ایران با ۱.۸ مگابیت بر ثانیه سریع‌تر بوده است.

ایتنا

 

انتهای پیام/

 

مطالب مشابه:

عیدی واعظی به کاربران اینترنت و موبایل | تقویت سرعت در ایام نوروز
افزایش سرعت اینترنت دروغ ۱۳ بود؟
کاهش ۲۰ درصدی قیمت اینترنت
سرعت اینترنت خود را منفجر کنید!
اینترنت ۲۰ درصد ارزان شد،قول وزیر برای پیگیری افزایش سرعت اینترنت

 

کد خبر: ۱۴۰۸۸ | ارسال خبر: یکشنبه, ۱۳ بهمن , ۱۳۹۲

 

لینک کوتاه مطلب: http://itdot.ir/?p=14088

 

کانال تلگرام: itdotir@

 

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید