قیمت هارد اکسترنال

قیمت هارد اکسترنال

adata HD720 از سری هاردهای اکسترنال ضد آب و ضد ضربه ی شرکت ای دیتا می باشد که ای دیتا به آن لقب «جان سخت» داده است.

هارد اکسترنال شکست ناپذیر

مهندسان ای دیتا با بهینه سازی هایی که در طراحی HD720 انجام داده اند، باعث شده اند این محصول بتواند تا دو ساعت در عمق دو متری آب دوام بیاورد و هیچ مشکلی برای آن پیش نیاید. همچنین، این هارد اکسترنال می تواند از ارتفاع ۱.۸ متری سقوط کند، بی آنکه هیچ آسیبی ببیند.

قیمت هارد اکسترنال adata hd720
قیمت هارد اکسترنال adata hd720

اکثر هاردهای ضد آب و ضد ضربه ای که در بازار دیده ایم، برای مقاومت ۶۰ دقیقه ای در عمق یک و نیم متری آب طراحی شده اند و می توانند سقوط از ارتفاع یک متری را تحمل کنند؛ اما HD720 از اکثر این محصولات مقاوم تر است.

طراحی خوب و بدنه ی مقاوم

HD720 در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵ توانست جایزه ی Best Choice Award را از آن خود کند. یکی از دلایلی که این جایزه به این هارد اکسترنال ای دیتا تعلق گرفت، طراحی لانه زنبوری بدنه ی آن است که ضمن ایجاد ظاهری زیبا برای این محصول، باعث افزایش تحمّل فشار بدنه ی آن هم می شود. اما لایه های محافظتی HD720 به همین بدنه ی بیرونی ختم نمی شود. در واقع ای دیتا برای HD720 سه لایه ی محافظتی در نظر گرفته است که یکی همین پوشش سیلیکونی و نرم بیرونی است که می تواند از شدت ضربه بکاهد.

لایه ی بعدی، از جنس پلاستیک فشرده و بسیار مقاوم است که تاب تحمّل شدیدترین ضربه ها و فشارها را دارد و با تمام قدرت از ساختار داخلی هارد اکسترنال محافظت می کند. در داخل این پوشش نیز بالشتک هایی دور هارددیسک داخلی را پوشانده اند تا جلوی انتقال جزئی ترین اثر فشار و ضربه به اجزای داخلی هارد را بگیرند. همچنین برای درگاه یواس بی هارد، درپوشی پلاستیکی در نظر گرفته شده است که به راحتی روی درگاه را می پوشاند تا خیال کاربر از هر گونه نفوذ آب و گرد و غبار به داخل هارد راحت باشد.

قیمت هارد اکسترنال adata hd720
قیمت هارد اکسترنال adata hd720

حسگر مدرن G Shock

علاوه بر همه ی لایه های محافظتی سخت افزاری، ویژگی جدید دیگری نیز به پرچم دار هاردهای اکسترنال ای دیتا اضافه شده است. HD720 به یک لایه ی حفاظتی دیگر از طریق حسگر G Shock مجهز شده است که وظیفه ی آن محافظت هرچه بیش تر از اطلاعات کاربر است. این حسگر را پیش از این در هارد اکسترنال HC500 ای دیتا دیده بودیم که یکی از نقاط قوت قابل توجّه آن به حساب می آید. کارکرد این حسگر به این گونه است که اگر هنگام جابه جا کردن اطلاعات، ضربه ای ناگهانی به این هارد وارد شود، حسگر جی شاک به صورت خودکار فعال می شود و جابه جا شدن اطلاعات را متوقف می کند. پس از برطرف شدن اثر ضربه، انتقال اطلاعات از سر گرفته می شود.

برای مشخص شدن وضعیت هارد، یک LED برای آن در نظر گرفته شده است که هنگام فعال شدن حسگر جی شاک، این LED در حالت قرمز چشمک زن قرار می گیرد. در حالت عادی این چراغ آبی رنگ است و اگر اطلاعاتی در حال جابه جا شدن باشد، این چراغ به حالت آبی چشمک زن خواهد بود.

قیمت هارد اکسترنال adata hd720
قیمت هارد اکسترنال adata hd720

مشخصات فنی

این مدل در ظرفیت های ۵۰۰ گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت به بازار عرضه شده و رنگ های مشکی، آبی و سبز برای بدنه ی آن در نظر گرفته شده است. adata hd720 2tb بعنوان پر فروش ترین مدل این محصول در بازارهای جهانی می باشد. وزن مدل ۵۰۰ گیگابایتی این هارد ۲۱۱ گرم و وزن مدل های یک و دو ترابایتی اش ۲۲۳ گرم است. این هارد از اتصال  USB 3.0 پشتیبانی می کند تا سرعت انتقال اطلاعات را به حداکثر برساند و البته با درگاه USB 2.0 نیز سازگاری دارد. در آخر باید اشاره کنیم که HD720، مانند اکثر هاردهای اکسترنال ای دیتا، سه سال گارانتی تعویض دارد.

آخرین قیمت هارد اکسترنال adata hd720 را می توانید در فروشگاه اینترنتی پورومیکس مشاهده فرمایید.

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید