شرایط اقتصادی و هزینه های زندگی در استرالیا

شرایط اقتصادی و هزینه های زندگی در استرالیا

اقتصاد استرالیا : استرالیا کشوری ثروتمند با منابع طبیعی سرشار و بزرگترین تولید کننده طلای جهان است

دراین مقاله سعی کمی با شرایط کشور اقتصادی و هزینه های زندگی در استرالیا آشنا شویم، بطور کلی استرالیا دارای اقتصاد بسیار شکوفا در سالهای اخیر در دنیا بوده است. سرعت رشد اقتصادی بسیار بالا و نرخ بهره پایین، از جمله مسایل قابل توجه در این کشور بوده است. استرالیا دارای سطح استاندارد زندگی بسیار بالایی است. سرمایه گذاریهای بسیاری در بخشهای زیربنایی مانند آموزش ٬ سلامتی و حمل و نقل کرده است. استرالیا دارای یکی از پایدارترین اقتصادهای جهان است که نرخ سرمایه گذاری را در این کشور افزایش داده است. این کشور دارای بهترین تکنولوژی کشاورزی و دامپروری است طوری که یکی از بزرگترین صادر کننده های این محصولات به جهان می باشد. این کشور در راستای صنعت، ساخت و تولید نیز گامهای بسیار خوبی برداشته است و هدف کلی، راه اندازی کمپانی های بزرگ بر اساس تکنولوژیهای جدید و سرمایه گذاری روی بخش تحقیقات را دارد. در حال حاضر استرالیا دارای معادن بزرگی می باشد که در نوع خود جزو پیشرفته ترین معادن دنیا می باشند. زبان اصلی این کشور انگلیسی است و بیش از ۴٫۱ میلیون نفر از مردم دو زبانه هستند.

هزینه های تحصیل در استرالیا بسته به اینکه در چه مقطع و چه شهری تحصیل کنید متغییر است در مقطع کارشناسی برآورد تقریبی هزینه ها بین ۲۳۰۰۰ تا ۲۹۰۰۰ دلار در سال فقط هزینه دانشگاه و برای مقطع ارشد سالی ۲۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار به طور سالانه می باشد . که البته در بعضی از رشته های خاص برای تحصیل در استرلیا مثل رشته های پزشکی و زیر مجموعه آنها هزینه تحصیل بالاتر است . برای مشاوره اعزام دانشجو دانشجو با گروه راد تماس بگیرید

هزینه اجاره خانه: اجاره خانه در استرالیا بصورت دو هفته ای پرداخت می شود. خانه ها در استرالیا شامل یونیت یا آپارتمان و ویلا / هاوس می باشد. اجاره خانه به عوامل مختلفی همچون موقعیت واحد در شهر٬ تعداد خواب و نوع واحد بستگی دارد. بطور کلی خانه ها یا بصورت استودیو (بدون اتاق خواب) هستند که اجاره پایین تری دارد و یا دارای یک یا چند اتاق خواب می باشند. همچنین برخی از خانه های با تعداد خواب زیاد بصورت اشتراکی اجاره داده می شوند، در اینصورت فرد می تواند از یک اتاق خواب به همراه بقیه امکانات آن خانه بصورت اشتراکی استفاده کند. این مدل اشتراکی بیشتر برای دانشجویانی است که نمی خواهند هزینه زیادی داشته باشند. بطور متوسط شما می توانید خانه مورد نظر خود را با ۱۵۰ دلار تا ۳۰۰ دلار در هفته اجاره نمایید. همانطور که گفته شد رقم اجاره بستگی به شرایط و موقعیت خانه دارد. برای اینکه بتوانید اجاره ها را در شهری که می خواهید اقامت داشته باشید بررسی نمایید به سایت www.realestate.com.au مراجعه کنید.

هزینه خوراک: بطور متوسط هزینه غذایی در یک هفته برای یک زوج بین ۸۰ تا ۱۲۰ دلار می باشد. در استرالیا فروشگاههای زنجیره ای بسیار است و شما می توانید از اجناس مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید. برخی از این فروشگاههای عبارتست از Woolworth و Coles

هزینه وسیله نقلیهدر استرالیا وضعیت وسایل نقلیه عمومی خوب است و شما می توانید برای رفت و آمد از آن استفاده نمایید. وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس ٬ قطار شهری و تاکسی می باشد. در صورتی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید بایستی بلیط تهیه کنید که اینکار توسط دستگاههای صدور بلیط در مکان ایستگاه های اتوبوس یا قطار انجام می شود. معمولا بلیط های صادر شده دارای مدت زمان اعتبار می باشد مثلا برای چند ساعت و شما می توانید در این بازه زمانی از همان بلیط استفاده نمایید. بطور متوسط هزینه بلیط اتوبوس و قطار شهری بین ۱ دلار و بیست سنت تا ۳ دلار متغیر است بسته به مسیری که می خواهید بروید. اما چنانچه می خواهید از ماشین شخصی خود استفاده نمایید بایستی توجه داشته باشید که مخارج ماشین شامل بنزین ٬ هزینه سرویس ماشین ٬ هزینه بیمه و هزینه رجیستر کردن می باشد که هر سال بایستی این هزینه را پرداخت نمایید. بطور متوسط یک ماشین برای شما بین ۵۰ تا ۸۰ دلار در هفته هزینه دارد.

هزینه آب / برق / گاز / تلفن : در استرالیا بایستی هزینه برق ٬ گاز و تلفن را پرداخت نمایید. البته هزینه آب بسیار پایین است. معمولا هزینه ها هر دو ماه یکبار بصورت قبض برای شما ارسال می گردد. برخی از خانه ها دارای گاز نیستد و تمامی وسایل با برق کار می کند. بطور متوسط شما در ماه ۶۰ تا ۹۰ دلار هزینه برق دارید و به همین میزان نیز مصرف گاز. سیستم تلفن دارای هزینه اجاره ماهیانه ۳۰ دلار است و علاوه بر آن شما بایستی برای هر اتصال تلفن مبلغ ۲۰ سنت بپردازید.

 

 

Related Post