روش صحیح نگه داشتن گوشی

در اینجا سه عادت غلط بعضیا رو ارایه دادیم

بیشتر ما بعضی از کارها را به عنوان ترفندهای مراقبت از گوشی هوشمند می شناسیم و انجام می دهیم، اما باید بدانیم که در واقع با انجام این کارها، به گوشی هایمان آسیب می زنیم! متاسفانه این اشتباهات رایج، اغلب همان کارهایی هستند که توسط افرادی انجام می شوند که زیاد با فناوری سروکار دارند. در ادامه سه اشتباه رایج در نگهداری از تلفن همراه هوشمند را می خوانیم که بهتر است مراقب باشید تا انجامشان ندهید:

بقیه درادامه مطلب

۱-  بستن برنامه های پس زمینه (background apps) بیش تر از این که به گوشی شما کمک کند، به آن آسیب می زند!

nb-dp4apps-background

این ادعا توسط دو تولید کننده بزرگ سیستم عامل دنیا، یعنی اپل و گوگل، هم تایید شده است! هر دوی این سیستم های عامل موبایل طوری طراحی شده اند که به طور خودکار و بی نیاز از دستور کاربر یا شخص ثالث، حافظه را مدیریت کنند.

شما در هر لحظه، در حال استفاده از یک برنامه در حال اجرا هستید (یا حداکثر دو برنامه اگر گوشی تحت اندرویدی داشته باشید که بتواند امکان استفاده از چندین پنجره یا همان multi-windows را به شما بدهد). درست است که سایر برنامه های باز در پس زمینه، از رم گوشی شما استفاده می کنند، اما خود سیستم عامل قادر است تصمیم بگیرد که برخی از اپلیکیشن ها را معلق و متوقف نگه دارد. همین کار است که باعث می شود بعضی اوقات که دوباره مرورگر خود را باز می کنید، صفحه از نو بارگزاری شود؛ که یعنی این اپلیکیشن توسط سیستم عامل معلق نگه داشته شده بود. در حالی که برخی مواقع صفحه به سرعت باز می شود؛ که یعنی هنوز در حافظه گوشی به صورت در حال اجرا نگهداری شده بوده است.

حتی برخی از چاشنی های اندروید، مانند Oxygen OS یا MIUI توانایی مدیریت قدرتمند حافظه را دارند تا بهترین طول عمر باتری را برای شما ایجاد کنند.

شاید بستن یک برنامه کمک کند که گوشی شما سریع تر کار کند یا فشار از روی باتری شما برداشته شود، اما این اصلا به این معنا نیست که شما تعداد زیادی اپلیکیشن باز روی رم خود داشته اید، بلکه اگر گوشی شما کند شده است، به احتمال زیاد به خاطر یک اپلیکیشن خاص است که به درستی عمل نمی کند.

با این همه، حتی لازم نیست که به گفته های اپل و گوگل اکتفا کنید و می توانید این کار را انجام دهید: برای یکی دو روز بدون این که اپلیکیشن های پس زمینه را ببندید، از گوشی هوشمندتان استفاده کنید و ببینید که گوشی تان بدتر کار می کند یا نه. اگر دیدید که واقعا گوشی شما عملکرد ضعیف تری دارد، به دنبال برنامه هایی بگردید که به تازگی دانلود و نصب کرده اید و همه آن ها را یکی یکی پاک کنید تا زمانی که برنامه مشکل دار را پیدا کنید.

۲-  خالی کردن باتری از ۱۰۰ تا ۰ به هیچ وجه ایده خوبی نیست!

o-phone-low-battery-facebook

 

خب این چه معنایی دارد؟

شما می توانید به سادگی عملکرد و طول عمر باتری را افزایش دهید و تنها کافی است خودتان را عادت دهید که شارژ باتری را زیاد پر و زیاد خالی نکنید. فقط کافی است به این فکر کنید که اگر باتری شما دارای چرخه ۵۰۰ بار شارژ باشد، در صورتی که آن را روزی دو بار شارژ کنید (کاری که اغلب ما انجام می دهیم)، باتری گوشی شما در کمتر از یک سال به شدت آسیب می بیند.

تاثیر این بیش از حد پر یا خالی نگه داشتن باتری بر روی عملکرد آن، بسیار بیشتر از تاثیر عوامل مخرب دیگر مانند گرما، اپلیکیشن های خالی کننده باتری یا به روز رسانی های مشکل دار سیستم عامل است.

پس بهتر است به جای بهانه گرفتن از اپلیکیشن های باز، مراقب باشید تا باتری را خیلی پر و خیلی خالی نگه ندارید.

۳-  هیچ نیازی به نصب یک آنتی ویروس بر روی گوشی هوشمند نیست!

antivirus-themed-concepts-blue-background-44863393

اکثر ما با استفاده از ویندوز بزرگ شده ایم که برای نگهداری بهتر از آن همیشه می دانستیم که باید یک آنتی ویروس داشته باشیم. متاسفانه همین تفکر باعث شده است تا بسیاری از کاربران اندروید هم اقدام به نصب آنتی ویروس بر روی گوشی های اندروید خود کنند و حتی بعضی از آن ها داشتن آنتی ویروس روی اندروید را ضروری می دانند.

اپل در سال گذشته اقدام کرد به حذف برنامه های آنتی ویروس از روی اپ استور، و اگر همین الان اپ استور آیفون تان را نگاه کنید، هیچ برنامه ای با عنوان “آنتی ویروس” پیدا نخواهید کرد، مگر آن دسته از برنامه هایی که وابسته به مسائل امنیتی هستند یا به ندرت برنامه های دیگر که واقعا خیلی از ویژگی های “آنتی ویروس” را ندارند!

اما اگر در گوگل پلی کلمه آنتی ویروس را سرچ کنید، تعداد بسیار زیادی از آنتی ویروس ها را با برندهای معتبر و شناخته شده مانند AVG، Kaspersky،  Avast و نورتون خواهید دید که از روزهای دور ویندوز همراه کاربران بوده اند. با این حال، رییس امنیت پلتفرم گوگل می گوید که اندروید به اندازه iOS امنیت دارد. حتی در گذشته گفته بود که فکر نمی کند که مردم هیچ نیازی به داشتن آنتی ویروس بر روی گوشی هوشمند خود داشته باشند.

برای نصب هر چیزی بر روی گوشی اندرویدتان، تنها دو راه وجود دارد: گرفتن برنامه از گوگل پلی یا دانلود و اجرای یک فایل APK بر روی گوشی. شما تنها با بررسی ویژگی های برنامه و نظرات کاربران و اعتبار توسعه دهندگان برنامه قبل از نصب آن، می توانید مثل یک آنتی ویروس خوب مراقب گوشی هوشمندتان باشید!

امکان نصب برنامه از روی منابع ناشناخته (مثل فایل های APK)، به عنوان پیش فرض بر روی گوشی های تحت اندروید بسته شده است. به همین دلیل هیچ برنامه مخربی نمی تواند خود به خود و بدون اجازه شما به گوشی هوشمندتان راه یافته و نصب شود.

برای بسیاری از کاربران همین اندازه از محافظت امنیتی، کاملا کافی است. شما تنها در صورتی در خطر خواهید بود که برنامه ای را از منابع ناشناس دریافت و نصب کنید یا گوشی هوشمندتان را برای دستیابی به امکانات بیشتر روت کنید. روت کردن گوشی کاری نیست که کاربران عادی تلفن همراه انجام بدهند.

به این ترتیب اگر این دو مورد را رعایت کنید، دیگر هیچ نیازی به داشتن آنتی ویروسی که به شما بگوید چه کاری درست و چه کاری غلط است، ندارید.

در پایان امیدواریم که این ترفندها به شما کمک کنند تا در زمان استفاده از بیشترین قدرت تلفن همراهتان، دچار مشکل نشوید.

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید