رهبر کاتولیک های جهان: با کتب آسمانی مانند موبایل تان رفتار کنید

روز گذشته در حالی که در میدان سنت پیتر شهر واتیکان باران ملایمی می بارید، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان در سخنرانی با مردم و زائران سوالات تامل برانگیز و در نوع خود جالبی پرسیده است.

خبرهای فناوری

چه اتفاقی می افتد اگر ما با کتاب مقدس خود همچون تلفن های همراه رفتار کنیم؟ اگر آن را در خانه جا گذاشتیم برگردیم و بازیابی اش کنیم؟ آن را همیشه به همراه داشته باشیم، حتی یک نسخه جیبی؟ پیام های خداوند را همانطور بخوانیم که پیام های داخل موبایل را می خوانیم؟

بقیه در ادامه مطلب

فرانسیس این قیاس را نوعی پارادوکس در دنیای امروزی می خواند و معتقد است همانطور که استفاده روزمره از تلفن هوشمند کاربردهای مفید خودش را دارد، رجوع به کتب آسمانی می تواند انسان ها را در مقابل فشارهای زندگی مصون نگاه دارد.

گفتنی است پاپ ۶۰ ساله اگرچه چند سال پیش اذعان کرده بود حتی بلند نیست یک کامپیوتر را روشن کند، اما اخیراً ارتباط خوبی با تکنولوژی دارد و بارها حین سلفی گرفتن با مردم و مذهب داران واتیکان رویت شده است.

علاوه بر این حساب کاربری رسمی وی در توییتر به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی مجموعاً ۲۳ میلیون دنبال کننده دارد و اینترنت، شبکه های اجتماعی و پیام رسانی های آنلاین را «در صورت استفاده صحیح»، هدیه ای از سوی خدا می داند.

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید