تمرکز بر مخاطب؛ قانون برقراری ارتباط مؤثر | اخبار فناوری جدید روز دنیا

تمرکز بر مخاطب؛ قانون برقراری ارتباط مؤثر

اخبار جدید فناوری

این سایت برگرفته از بروزترین اخبار روز دنیا از جماه خبرهای فناوری

برقراری ارتباط مؤثر، مهم‌ترین اصل در یک کسب‌و‌کار است؛ اما این موضوع هنوز به‌خوبی مورد توجه قرار نگرفته است. اهمیت دادن به خواسته و نیاز مخاطب باید در اولویت قرار گیرد.

در هر حرفه‌ای و در هر سطحی از زندگی برقراری ارتباط همیشه از الزامات پیش‌برنده محسوب می‌شود. ما روزانه از پلت‌فرم‌های متعددی به‌صورت حضوری و غیر حضوری برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنیم؛ اما وجه مشترک انواع مختلف برقراری ارتباط، دست‌ کشیدن از فکر به خود و نیازهای خود و به‌جای آن، مد نظر قرار دادن مخاطب و طرف مقابل پیام است.

پیش از فرستان یک پیام، پست، توئیت یا آپلود تصویر فیسبوکتان با خود فکر کنید که: «آیا مسائل و نیازهای شخصی و ذهنی خود را پست می‌کنم یا به فکر واکنش طرف مقابلم هستم؟» اگر تنها فکر شما درباره‌ی نیازهای خودتان بود، در تلاش برای جذب فالوئر بیشتر یا فروش بالاتر محصولاتتان بودید، یک لحظه تجدید نظر کنید؛ پیام را نفرستید و به نقطه‌ی شروع بازگردید.

هشتگ‌گذاری کافی است

توئیتر

یکی از واضح‌ترین و کابردی‌ترین نمونه‌های این نظریه، استفاده از هشتگ در توئیتر است. اگر در توئیت خود از یک یا نهایتا دو هشتگ استفاده می‌کنید، دلیل انجام کارتان پیدا شدن در منوی جستجوی توئیتر است. هدف از این کار چیست؟ جذب فالوئر بیشتر.

در حقیقت توئیت خود را به هدف افزایش تعداد مد نظرتان ارسال می‌کنید. با این کار نیازهای افرادی که آن توئیت را مشاهده می‌کنند و فالوئرهای خود را نیز در نظر نمی‌گیرید. با این نوع هشتگ‌گذاری، توجه خود را از فالوئرهایتان دریغ می‌کنید.

نظر سرمایه‌گذارتان نسبت به اقدامات شما چیست

تصور کنید به یک جلسه‌ی سرمایه‌گذاری می‌روید و قصد معرفی محصول و مقوله‌ی ارزش اصلی آن را دارید. آیا فکر کرده‌اید که ممکن است همین امروز چندین کارآفرین به دفتر سرمایه‌گذار مراجعه کرده باشند و قصد فروش همین محصول را دارند؟

بنابراین بار دیگر تمرکز خود را بر ارائه‌ی محصول مورد نظر خود و نحوه‌ی ساخت آن گذاشته‌اید و توجه خود را معطوف به دلیل ساخت آن یا به‌طور دقیق‌تر دلیلی که باید نظر سرمایه‌گذار را جذب کند، نکرده‌اید.

در همکاری با شرکای بالقوه‌ی کاری نیز چنین شرایطی تکرار می‌شود. گسترش تولید محصولی که درآمدتان را افزایش دهد، بسیار عالی است؛ اما به‌ خاطر داشته باشید که اقدامات اجرایی فعلی شما دقیقا بعد از تشکیل ۱۲ جلسه‌ی پشت‌سرهم با استارتاپ‌های دیگر به پایان می‌رسد و آن‌ها نیز نتایج مشابهی را وعده می‌دهند. بنابراین تنها واکنش سرمایه‌گذار در مقابل شما، نادیده‌گرفتن است.

job interview

روی تحت‌ تأثیر قرار دادن سرمایه‌گذاران تمرکز کنید. خود و محصول تولیدی‌تان را در مرکز توجه قرار ندهید.

درخواست یک معرفی‌نامه‌ی منحصربه‌فرد کنید

شما نیاز به یک معرفی‌نامه برای ارائه به شرکت مورد نظرتان دارید. پس ایمیلی با این مضمون ارسال می‌کنید: «لطفا مرا به کمپانی x معرفی کنید.»

تصورتان از پاسخ ایمیل چیست؟ احتمالا این فرد عادی، ایمیلی به شرکت ارسال می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد با شما تماس بگیرند. تصور شرکت از ایمیل دریافتی چه خواهد بود؟ فرد غریبه‌ای تمایل به دیدار حضوری و معرفی خود ندارد و به کار در شرکت علاقه‌مند است! این اتفاق باعث نمی‌شود که دریافت‌کننده‌ی ایمیل، نظر مثبتی نسبت به شما پیدا کند یا مایل به ترتیب دادن یک قرار ملاقات شود.

درخواست دیدار با افراد مختلف یا ارسال ایمیل به چند گیرنده نیز چنین حالتی دارد. موردی که از اقدام شما برداشت می‌شود، ایمیل یا درخواستی برای معرفی فردی دیگر است. این کار چندان مؤثر نیست.

مقاله‌های مرتبط:

چگونه صدای خود را برسانیم

تصور کنید قصد ارائه‌ی محصول خود به یک روزنامه‌نگار را دارید؛ بنابراین آن فرد را در شبکه‌ی لینکدین به لیست دوستان اضافه می‌کنید. انتظار دارید که درخواستتان از سوی او پذیرفته شود، تمام مسائل به‌خوبی و سریع سروسامان بگیرد و فروش آغاز شود. این کار بسیار اشتباه است و واکنش روزنامه‌نگار از این موارد خارج نیست: بی‌توجهی به درخواست، حذف شما، اشتراک‌گذاری عمومی پیامتان برای این‌که درسی شود تا کسی از این طریق رابطه برقرار نکند.

کاری که پیش از این باید انجام دهید این است که کمی دست نگه دارید و درباره‌ی سابقه‌ی کاری فرد تحقیق کنید. شاید بهتر باشد روی یکی از پست‌های فرد مورد نظر در مورد برقراری ارتباط با او اظهار علاقه کنید و نظرتان را در مورد آخرین مقاله‌ی او اعلام کنید. شاید ایجاد اندکی اعتماد و فکر به فرد مقابل و نیازهای او نتیجه‌ی بهتری دهد. اول از همه بسنجید که آیا او برای شما ارزشی قائل است یا حداقل موردی برای او مطرح کنید که کمی ذهنش را مشغول کند. کمی اعتمادسازی کنید.

بهترین راه برای برقراری ارتباط صحیح این است که به مخاطب و نحوه‌ی دریافت پیام خود از سوی آن‌ها توجه کنید

وقتی این فرد متوجه شود که شما یک مزاحم تبلیغ‌کننده نیستید و در واقع یک فرد معمولی هستید که درخواست انجام کار خاصی را دارد، می‌توان امیدوار بود که پاسخی دریافت کنید. با این جمله‌ها شروع کنید: ـمن در حال ساخت محصولی هستم که به‌نظرم ویژه و جالب است. اجازه دارم اطلاعاتی در این‌باره برای شما ارسال کنم؟ من علاقه‌مند به شنیدن اظهار نظرات شما هستم.»

بهترین راه برای برقراری ارتباط صحیح این است که به مخاطب و نحوه‌ی دریافت پیام خود از سوی آن‌ها توجه کنید. یک راه مناسب برای آزمودن خود این است که در زمان صحبت کردن فرد مقابلتان به او گوش دهید و فکر خود را به مورد بعدی که در ذهنتان است مشغول نکنید.

برای دیدن اخباری های جدید به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید با تشکر مدیریت سایت

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید