برتری فرمان پذیری ولوو XC40 در مقایسه با بی ام و X2 | اخبار فناوری جدید روز دنیا

برتری فرمان پذیری ولوو XC40 در مقایسه با بی ام و X2

اخبار جدید فناوری

این سایت برگرفته از بروزترین اخبار روز دنیا از جماه خبرهای فناوری

بی‌ام‌و X2 و ولوو XC40 دو خودروی کراس‌اور کوچک در بازار جهانی هستند. در این مطلب به کمک یک فیلم کوتاه، عملکرد این خودروهای در مسیر مارپیچ نمایش داده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین آزمایشاتی که روی خودروها انجام می‌شود، تست موس یا حرکت مارپیچ است. این تست می‌تواند به‌خوبی و به‌صورت تجربی نشان بدهد که یک خودرو در شرایط اضطراری و در حرکات ناگهانی، چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارد و آیا قابل اطمینان است یا نه؟ 

شرایطی که در تست موس ایجاد می‌شود همانند زمانی است که یک کودک یا یک خودرو به‌طور غیر منتظره‌ای وارد جاده شوند و به این ترتیب راننده ناچار است با مانور دادن از برخورد خودرو با مانع پیشگیری کند. این تست یک میزان و شاخص بسیار مناسب برای سنجش واکنش‌ها و میزان کنترل‌پذیری یک خودرو در مانور شدید است. تست موس شامل یک مسیر S شکل است که راننده ابتدا باید از مسیر اصلی خود منحرف شود و سپس دوباره با مانور دادن به مسیر اصلی بازگردد. 

در یکی از جدیدترین تست‌های موس انجام‌شده توسط وبسایت ۷۷KM.com، دو کراس‌اور محبوب بازار اروپا، ولوو XC40 و بی‌ام‌و X2 مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه‌ی این آزمایش در ویدیوی انتهای مطلب قابل مشاهده است. 

volvo xc40

در این تست بی‌ام‌و X2 و ولوو XC40 باید مسیر تست موس را طی کنند و در انتها باید دید این خودروها آیا با موانع برخورد می‌کنند یا نه. درابتدای ویدیو مشاهده می‌شود که بی‌ام‌و X2 با سرعت ۷۳ کیلومتر بر ساعت وارد مسیر می‌شود و این بخش را با موفقیت پشت سر می‌گذارد؛ اما اگر با ولوو مقایسه کنید متوجه خواهید شد که ولوو دارای کنترل‌پذیری بهتری در مقایسه با رقیب آلمانی است. 

شرایط برای بی‌ام‌و با افزایش سرعت به ۷۵ کیلومتر بر ساعت سخت‌تر می‌شود؛ به‌طوری که X2 در اصلاح مسیر کاملا دچار مشکل می‌شود و بخش عقبی این خودرو تمایل زیادی به انحراف از مسیر دارد. بی‌ام‌و سرانجام به مسیر برمی‌گردد؛ اما با مانع آخر برخورد می‌کند. تست در انتها با سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت نیز انجام می‌شود و بی‌ام‌و X2 نه‌تنها با موانع برخورد می‌کند بلکه در اصلاح مسیر خود نیز ناکام می‌ماند. 

تست موس یک راه بسیار خوب برای شبیه‌سازی شرایط اورژانسی دنیای واقعی است. توانایی خودروها در این تست به‌خوبی می‌تواند میزان ایمنی آن‌ها را در شرایط سخت نشان دهد. این شرایط گاهی می‌تواند بین مرگ و زندگی تعیین‌کننده باشد. تماشای ویدیوهای تست موس نیز برای علاقه‌مندان بسیار جالب است؛ چون بسیاری از خودروهای امروزی، عملکردی مشابه یکدیگر ندارند. 

برای دیدن اخباری های جدید به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید با تشکر مدیریت سایت

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید