ابرخودروى گامپرت آپولو، حراج می‌‌شود | اخبار فناوری جدید روز دنیا

ابرخودروى گامپرت آپولو، حراج می‌‌شود

اخبار جدید فناوری

این سایت برگرفته از بروزترین اخبار روز دنیا از جماه خبرهای فناوری

 گامپرت آپولو که زمانی توانست نام خود را به‌عنوان رکورددار پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کند، قرار است در مزایده‌ای در آلمان به فروش برسد.

امروزه خودروسازان بزرگ دنیا مشتاق صحبت کردن در مورد ثبت رکورد جدیدی در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان برای سریع‌ترین خودروی تولیدی هستند؛ اما تا یک دهه قبل تعداد کمی از این شرکت‌ها به ثبت رکورد در جهنم سبز اروپا علاقه‌مند بودند. در میان فهرست کوتاه خودروسازان و محصولاتی که توانسته‌اند رکوردی از خود به جا بگذارند، نام شرکت گامپرت (Gumpert) با ابرخودروى آپولو (Apollo) نیز دیده می‌شود. این محصول، همان خودرویی است که در تاریخ ۱۳ اوت سال ۲۰۰۹ توانست با زمان ۷ دقیقه و ۱۱.۵۷ ثانیه، رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را به نام خود ثبت کند. به همین مناسبت ویدئویی قدیمی از نحوه ثبت این رکورد منتشر شده است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

Nurburgring Gumpert Apollo / گامپرت آپولو رکورددار نوربرگ‌رینگ

آپولو اسپرت مجهز به پیشرانه آئودی، توسط شرکت اسپرینگ‌بوک اسپرت‌واگن در آلمان و با قیمت ۳۹۷ هزار دلار برای حراج گذاشته شده است. این نسخه از آپولو توسط فلورین گرابر راننده آلمانی رانده می‌شد و بر اساس ادعای مالک، کارکرد آن تنها ۹۳۲۰ کیلوم است.

زیر کاپوت خودروی آپولو اسپرت، پیشرانه ۴.۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به دو توربوشارژر قرار دارد که می‌تواند ۶۹۱ اسب بخار قدرت تولید کند. چنین قدرتی هنوز هم برای خودروهای اسپرت و البته با توجه به استانداردهای امروزی، قابل توجه به نظر می‌رسد. تمام قدرت تولیدی توسط پیشرانه آئودی، از طریق جعبه‌دنده‌ی ترتیبی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. وزن خودرو ۱۲۰۰ کیلوگرم است و به همین علت می‌تواند در زمان ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت دارد. 

Nurburgring Gumpert Apollo / گامپرت آپولو رکورددار نوربرگ‌رینگ

مقاله‌های مرتبط:

ثبت رکورد در پیست نوربرگ‌رینگ برای خودروی آپولو به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد که تاکنون چند بار بهبود یافته است. در حال حاضر پورشه ۹۱۱ GT2 RS با زمان ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه در سال ۲۰۱۷ رکورددار پیست محسوب می‌شود و فعلا محصولی سریع‌تر به بازار ارائه نشده است. پس از پورشه ۹۱۱ GT2 RS، مک‌لارن P1 LM توانست با ۶ دقیقه و ۴۳.۲ ثانیه نام خود را در لیست قرار دهد و خودروی الکتریکی Nio EP9 نیز با زمان ۶ دقیقه و ۴۵.۹ ثانیه رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد. با این تفاوت که این دو خودرو، مدل تولیدی نیستند و در میان محصولات تولیدی هنوز هم پورشه مدعی محسوب می‌شود.

مدتی قبل نیز مرسدس AMG اعلام کرد که می‌تواند با ابرخودروی پروژه یک (Project One) به رکورد زمانی پیست نوربرگ‌رینگ حمله کند و این کار را نه برای خودروهای جاده‌ای، بلکه برای شکستن رکورد زمانی کلی انجام می‌دهد که در تاریخ ۱۸ می ۱۹۸۳ توسط استفان بلوف و با خودروی مسابقه‌ای پورشه ۹۵۶ ثبت شد. البته گفته شده است که در آینده نزدیک با ورود لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه جوتا، این خودرو می‌تواند پورشه را کنار بزند و به‌تنهایی در صدر لیست سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوربرگ‌رینگ قرار بگیرد. 

دانلود

برای دیدن اخباری های جدید به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید با تشکر مدیریت سایت

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید