چگونه یک وبلاگ خوب برای کسب و کارمان داشته باشیم؟

اشخاص به دلایل متنوعی وبلاگ شان را به راه می اندازند. مثلا ممکن است شرکتی با بالا بردن ترافیک وبلاگ، بر درآمد کلی اش بیافزایند یا وبلاگی بسازد که دنبال کننده های فراوانی داشته و در نهایت به مکان خوبی برای تبلیغ دیگران بدل گردد. یا حتی ممکن است سازمان ها وبلاگی برای مقالات و نتایج پژوهش های شان بسازند تا دیگران نیز از آنها استفاده کنند. به هر حال هرگز برای ایجاد یک وبلاگ دیر نیست.

 

  • نوآوری

در حال حاضر میلیون ها وبلاگ در فضای مجازی فعالیت می کنند، اما مردم صرفا شمار معدودی از آنها را برای مطالعه روزانه خود انتخاب می نمایند. بنابراین برای جذب مخاطب لازم است کاری را انجام دهید که تاکنون نمونه اش مشاهده نشده. با این کار نتنها خود را از دیگران متمایز می کنید بلکه جمعیت مشخصی از مخاطبان را پیدا می کنید و می توانید محتوایتان را برحسب نیازمندی های آن گروه تهیه نمایید. نوآوری مورد نیازتان تنها در صورتی تامین می شود که محتوایی اصل و عاری از کپی برداری را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

  • تخصص
  • بقیه در ادامه مطلب

اگر وبلاگ های تخصصی مانند کاهش وزن و فیتنس به راه انداخته و سواد آن را نداشته باشید به طور قطع موفق نخواهید شد، هرچند اطلاعاتی که ارائه می دهید بسیار مفید باشد.

  • سودمندی

مفید بودن با توجه به وبلاگی که می سازید تعریف می شود. مثلا در وبلاگی که برای دوچرخه سواران ساخته شده، مطرح کردن علاقه ی شدید شما به دوچرخه سواری آنقدر مفید نیست که پستی درباره ی تعویض لاستیک چرخ می تواند باشد.

از طرف دیگر اگر علاقه ی خود را با چاشنی طنز بنویسید از این نظر که می تواند خواننده ها را بخنداند و خوشحال کند می تواند مفید واقع شود. پس مفید بودن متفاوت است.

  • عمق

پست های سطحی و ضعیف نتایج ضعیفی نیز به بار می آورند. محتوای وبلاگ باید آنقدر قوی و جزئی نگرانه باشند که وقت با ارزش خواننده را تلف نکند. منظور این نیست که پست هایی با متن طولانی بگذارید بلکه زمان بیشتری را برای فکر کردن در مورد هر پست اختصاص دهید.

  • ثبات

برای جذب بیننده های بیشتر باید روزهای مشخصی پست بگذارید. اگر هر هفته روزهای دوشنبه و سه شنبه پست می گذارید همیشه به آن وفادار بمانید. نکته ی دیگر این است که هر هفته باید با یک مطلب جدید به وبلاگ بیایید نه اینکه یک مطلب را بارها تکرار کنید.

  • تبلیغ

یک وبلاگ بدون تبلیغ، محال است موفق شود. وبلاگ شما هر چند مطالب خوبی داشته باشد ولی اگر به گوش و چشم کسی نرسد، هیچ فایده ای در نهایت برای شما نخواهد داشت. برای تبلیغ باید در اکثر صفحات اجتماعی حضور داشته باشید و کار خود را به دید همه برسانید. به مرور زمان فالوورهای زیادی بدست می آورید که مشتاق دیدن هر پست تان خواهند بود.

  • نگه داشتن کاربران

زمانی که همه ی مراحل گفته شده را به پایان رساندید، برای نگه داشتن فالوورهای تان باید همیشه به سوالاتی که می کنند پاسخ دهید و از کسانی که مطالب تان را برای دیگران می فرستند تشکر کنید.

  • اندازه گیری

در آخر باید رشد تان را اندازه گیری کنید. در این جا تعداد مطالبی که پست می کنید بر اندازه گیری تان اثر می گذارد. آیا هفته ای یک مطلب می گذارید یا روزانه؟

در این زمینه استراتژی های زیادی وجود دارد که می تواند در گسترش وبسایت تان کمک کند.

این نکاتی که گفته شد برای شروع ایجاد وبلاگ تان می تواند مفید باشد. به این فکر کنید که آیا در وبلاگ تان این هشت نکته را رعایت می کنید یا خیر؟ اگر پاسخ تان خیر است، الان بهترین زمان برای تغییر آن است.

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید