چگونه از هک شدن حساب تلگرام خود باخبر شویم

مجله خبری تکنولوژی اطلاعات

چگونه از هک شدن حساب تلگرام خود باخبر شویم

متداول ترین راه هکر ها بدست آوردن کد ۵ رقمی ارسال شده از سوی تلگرام است.
در غیاب رقبای قدرتمند داخلی روز به روز بر شمار کاربران تلگرام افزوده می شود. اما فعالیت در فضای مجازی هم مستلزم رعایت نکاتی است. نکاتی که اگر مورد توجه قرار نگیرد سبب می شود تا هکر ها با خیالی آسوده حریم خصوصی کاربران را خدشه دار کنند.

متداول ترین راه هکر ها بدست آوردن کد ۵ رقمی ارسال شده از سوی تلگرام است. مطمئنا دیده اید که در زمان ثبت نام و یا هنگام رجیستر کردن در یک دستگاه جدید ، پس از وارد کردن شماره تلفن همراه ، تلگرام کدی حاوی ۵ رقم به کاربر ارسال می کند که با وارد نمودن آن در برنامه ، اتصال نرم افزار به اکانت برقرار می شود.

بسیاری از اوقات هکرها به کاربران پیامکی با این مضمون می فرستند:”برای بروز رسانی تلگرام خود کد ۵ رقمی را به همین شماره پیامک کنید” و یا اگر از نزدیکان کاربر قربانی باشند با دسترسی به گوشی وی می توانند کد ۵ رقمی را مشاهده کنند و با وارد کردن این کد در دستگاه خود به اکانت تلگرام وی دسترسی داشته باشند.

اما راه حل چیست؟ در وهله اول پیشگیری بهتر از درمان است. پس کد ۵رقمی را دودستی و سفت بچسبید! اما اگر به شک افتاده اید می توانید از منوی Settings گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید و به قسمت Active Sessions مراجعه کنید. این قسمت از دو بخش تشکیل شده است.

قسمت نخست آن Current Session مختص به اطلاعات دستگاه و آی پی اینترنتی است که هم اکنون با آن اطلاعات خود را مشاهده می کنیم و قسمت دوم به باقی دستگاه های مرتبط با اکانت تلگرام ما اختصاص دارد. اگر در قسمت دوم به مشخصات دستگاه های فعال مشکوک بودیم می توانیم از گزینه قرمز رنگ Terminate All Other Sessions استفاده کرده و دسترسی این دستگاه ها را لغو کنیم.

حال که با این فرآیند آشنا شدید یک پیشنهاد هم برای شما داریم. برای اینکه خیالی آسوده داشته باشید می توانید اتصال دستگاه ها به اکانت تلگرام را دو مرحله ای کنید. برای این کار کافی است از منوی Settings گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید و در قسمت Two-Step Verification این قابلیت را فعال کنید و با وارد کرد یک رمز عبور برای مرحله دوم و یک آدرس ایمیل برای بازیابی رمز در موقع فراموشی برای همیشه در مقابل هکر ها پیروز باشید.

 

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید