قیمت اینترنت بالاخره ارزان شد

مجله خبری تکنولوژی اطلاعات

قیمت اینترنت بالاخره ارزان شد

قیمت اینترنت بالاخره ارزان شد

مجله خبری تکنولوژی اطلاعات؛ قیمت اینترنت ثابت و همراه براساس مصوبه‌‌ی جلسه‌ی ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید از ابتدای مرداد با تعرفه‌های ارزان شده و جدید محاسبه می‌شد. اما تاکنون کدام اپراتورهای ثابت و همراه تعرفه‌ها و قیمت‌های اینترنت را کاهش داده‌اند؟

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه‌ی ۲۳۷ خود قیمت اینترنت برای کاربران را ارزان و کلیه‌ی اپراتورهای ارتباطات ثبات و همراه را موظف کرد تا قیمت سرویس اینترنت ثابت، تعرفه‌ی هر گیگابایت حجم ترافیک مصرفی و قیمت دیتای همراه را برای کاربران نهایی کاهش دهند.

اما تا کنون کدام اپراتورهای ارتباطات ثابت یا همراه قیمت اینترنت خود را برای کاربران کاهش داده‌اند و این قیمت‌ها چقدر است؟

اپراتورهای تلفن همراه
اپراتورهای تلفن همراه از همان ابتدای مرداد قیمت مصرف آزاد اینترنت خود را کاهش دادند. همراه اول و ایرانسل این موضوع را از ابتدای مرداد در سایت خود اعمال کردند ولی رایتل با چند روز تأخیر این موضوع را اطلاع‌رسانی کرد.

بدین ترتیب مصرف آزاد دیتای موبایل(اینترنت همراه ۳G ،۲G و ۴G) از ابتدای مرداد برای کاربران دائمی(post paid) کیلوبایتی ۰.۰۴ تومان (گیگابایتی ۴۰ هزار تومان) و برای کاربران اعتباری(pre paid) کیلوبایتی ۰.۰۶ تومان (گیگابایتی ۶۰ هزار تومان) در نظر گرفته می‌شود. این قیمت برای هر سه اپراتور یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل یکسان است.

پیش از این قیمت مصرف آزاد دیتای موبایل(اینترنت همراه ۳G ،۲G و ۴G) از ابتدای مرداد برای کاربران دائمی(post paid) کیلوبایتی ۰.۰۵ تومان (گیگابایتی ۵۰ هزار تومان) و برای کاربران اعتباری(pre paid) کیلوبایتی ۰.۷۵ تومان (گیگابایتی ۷۵ هزار تومان) بود.

اپراتورهای ارتباطات ثابت(FCP)
همانطور که به اطلاع شما رساندیم قیمت اینترنت ثابت(ADSL) توسط اپراتورهای ارتباطات ثابت(FCP) به دلایلی از همان ابتدای مرداد ارزان نشد. به نظر می‌رسد که کم کم مشکلات موجود بر سر راه ارزان شدن اینترنت برطرف شده است و بیشتر شرکت‌های FCP که اکثر بازار اینترنت ثابت را بر عهده دارند قیمت اینترنت را کاهش داده‌اند.

البته بر خلاف تصورها شرکت مخابرات استان تهران در این راه پیش قدم بود و از ابتدای مردادماه امسال قیمت‌های جدید را اعمال کرد.

پس از آن شرکت‌های ارائه دهنده‌ی اینترنت شاتل، پارس آنلاین، آسیاتک، های‌وب، صبانت و پیشگامان اقدام به ارزان کردن قیمت‌ها و تعرفه‌های خود کرده‌اند. این شرکت‌ها قیمت یک یا چند مورد از ترافیک اضافی، سرویس‌های جدید و سرویس‌های غیرحجمی را کاهش داده‌اند.


بدین ترتیب قیمت‌ ترافیک‌های اضافی معمولی(به غیر از ترافیک‌های خاص که برخی از شرکت‌ها به فروش می‌رسانند) در همه‌ی اپراتورهایی که قیمت خود را تغییر داده‌اند بدون در نظر گرفتن مالیات به شرح زیر است.

internet_233
البته قیمت سرویس‌های غیر حجمی در این اپراتورها یکسان نیست و در برخی از آنها فرق می‌کند اما حداکثر قیمت این سرویس‌های غیر حجمی به شرح زیر است:

internet_2335

زومیت

 

انتهای پیام/

 

 

کد خبر: ۱۴۱۰۹ | ارسال خبر: سه شنبه, ۱۵ بهمن , ۱۳۹۲

 

 

 

 

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید