عمل پیوند قلب مصنوعی در ایران

پیوندقلب مصنوعی

پیوندقلب مصنوعی

 عصرتکنولوژی دررشته پزشکی |عمل پیوند قلب مصنوعی در ایران

پیوندقلب مصنوعی

دومین عمل پیوند قلب مصنوعی در ایران، بعد از ظهر سه شنبه پس از ۵ ساعت در بیمارستان قلب شهید رجایی، با موفقیت انجام شد.

دکتر سید سعید حسینی فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: این دومین عمل پیوند قلب مصنوعی است که در ایران انجام می شود.

وی با بیان اینکه اولین عمل پیوند قلب مصنوعی در ایران چندی قبل در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شد، گفت: دومین عمل پیوند بر روی مرد ۵۹ ساله ای انجام شد که دو سه بار سکته کرده و از همین رو بازده قلب او به ۱۰ درصد رسیده بود.

پیوندعمل قلب

این فوق تخصص جراحی قلب با تاکید بر اینکه بیمار مورد نظر در نوبت پیوند قلب قرار داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون موردی برای پیوند قلب از افراد مرگ مغزی فراهم نشده بود، پیشنهاد کردیم که برای او قلب مصنوعی بگذاریم.

سرپرست تیم جراحی دومین عمل پیوند قلب مصنوعی در تشریح جزئیات این عمل پیوند، گفت: این قلب مصنوعی کار پمپاژ را انجام می دهد. بطوریکه در کنار قلب بیمار قرار می گیرد و از طریق باطری، هر شبانه روز شارژ می شود.

حسینی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵ هزار مورد عمل جراحی پیوند قلب مصنوعی در دنیا انجام شده است، افزود: اولین مورد مربوط می شود به یک ایتالیایی که ۱۱ سال پیش از قلب مصنوعی استفاده کرد و امسال قرار است یازدهمین سال این پیوند را جشن بگیرد.

عمل قلب مصنوعی

وی با بیان این مطلب که قلب مصنوعی باعث می شود تا فرد بیمار بین ۱۰ تا ۱۵ سال طول عمر بیشتری داشته باشد، گفت: این افراد می توانند همه کارهای معمول روزانه را به غیر از شنا کردن، انجام دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به هزینه ۲۵۰ میلیون تومانی قلب مصنوعی که در آمریکا ساخته می شود، افزود: امیدواریم وزارت بهداشت بتواند حداقل سالی ۱۰ میلیارد تومان به خرید ۵۰ دستگاه قلب مصنوعی اختصاص بدهد تا بتوانیم بیماران نیازمند به پیوند قلب را، بیشتر زنده نگه داریم.

به گفته حسینی، وضعیت بیمار مورد نظر که امروز عمل پیوند قلب مصنوعی بر روی او انجام شده است، خوب بوده و ظرف چند روز آینده از بیمارستان مرخص می شود.

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید