روش صحیح گرم کردن موتور خودرو در روزهای سرد

اخبار فناوری

روش صحیح گرم کردن موتور خودرو در روزهای سرد

برخی اعتقاد دارند که بلافاصله بعد از استارت زدن باید شروع به حرکت کرد، زیرا این کار باعث می شود که گرما بهتر انتقال یافته و اجزای مختلف سریع تر گرم شوند.

برخی دیگر معتقد هستند که در ابتدا موتور باید چند دقیقه بصورت درجا کار کند تا پس از گرم شدن کامل شروع به حرکت کنیم.

بقیه در ادامه مطلب

برای درک بهتر مهندسین کانال یوتیوپ  با گذاشتن دوربین حرارتی  دور موتور، میزان فشرده شدن پدال گاز، دمای آب و هوای ورودی را نیز کنترل کرده اند.

همه ما می دانیم که وظیفه اصلی روغن روان سازی حرکات اجزای مختلف موتور است، در کنار این کار، انتقال حرارت هنگام گرم شدن یکی دیگر از وظایف مهمی است که روغن موتور بر عهده دارد.

روغن های سبک (ویسکوزیته کم) برای دماهای پایین و فصول سرد مناسب هستند. برای مثال انجمن مهندسین خودرو اشاره دارد که روغن ۰W تا منفی ۴۰ درجه قابل پمپ شدن است.

به لحاظ علم مکانیک، این به معنای آنست که شما مجبور نیستید تا زمان گرم شدن کامل موتور صبر کنید؛ مگر اینکه دمای بیرون بسیار سرد باشد.

در این ویدیو بدست آمده , سیستم مدیریت موتور بعد از ۵ دقیقه و ۲۰ ثانیه دور موتور را کاهش می دهد که نشان دهنده گرم شدن کامل موتور است.

در حالیکه در روزهای سرد خودرو نیازی به درجا کار کردن زیاد ندارد، اما باید از شتاب گیری های سریع و فشردن پدال گاز تا انتها اجتناب کرد.

قبل از فشار آوردن به خودرو و رانندگی سریع بهتر است اجازه دهید مایعات و مواد سیال به دمای بهینه برسند.

علاوه بر این کارکرد آرام موتور در لحظاتی که شما مشغول یخ زدایی شیشه های اتومبیل هستید، باعث گرم شدن کابین نیز خواهد شد و همچنین فرصت لازم برای گرم شدن روغن گیربکس و دیفرانسیل را نیز فراهم می آورد اما اگر خودرو صرفا به صورت درجا کار کند هیچ یک از اجزای فوق به دمای مطلوب کاری نمی رسند.

از این رو توصیه می کنیم چند ثانیه پس از استارت حرکت را آرام آغاز کنید و اجازه دهید که تمامی اجزای خودرو متناسب با یکدیگر به شرایط و دمای عملکرد خود برسند.

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید