درخواست کاربران از مجریان رجیستری: فرصت بیشتر برای ثبت تلفن همراه‌ های چند سیم کارته | اخبار فناوری جدید روز دنیا

درخواست کاربران از مجریان رجیستری: فرصت بیشتر برای ثبت تلفن همراه‌ های چند سیم کارته

اخبار جدید فناوری

این سایت برگرفته از بروزترین اخبار روز دنیا از جماه خبرهای فناوری

به گفته‌ی مسئولان، طرح رجیستری تلفن همراه‌های موبایل تکمیل شده است، اما در نتیجه‌ی اطلاع رسانی نادرست، بسیاری از کاربران اکنون در آستانه زیان و از کار افتادن تلفن همراه‌های خود هستند.

طرح رجیستری تلفن همراه‌های موبایل از آذرماه سال گذشته اجرایی شد و به ترتیب از اپل سپس برندهای موتورولا، بلک بری و پیکسل گوگل نیمه اول دی ماه مشمول رجیستر شدند، بعد شیائومی، هواوی و نوکیا در طول اسفند ماه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و آخرین مرحله رجیستری تلفن همراه‌های موبایل، روز جمعه عملیاتی شد و همه برندها مشمول این طرح شدند.

مقاله‌های مرتبط:

بر این اساس از روز شنبه هر تلفن همراه که به شکل مسافری یا هر روش دیگری وارد بازار کشور شود، لازم است که حقوق و عوارض گمرکی آن پرداخت شده تا در شبکه اپراتوری کشور فعال شود. از آنجا که طرح نیاز به آزمون و خطا دارد، بروز اختلالات و کشف باگ‌های آن خیلی دور از ذهن نیست.

مقاله‌های مرتبط:

بر این اساس، جدیدترین مشکلی که برای برخی از کاربران رخ داده، غیرفعال شدن تلفن همراه‌های دو یا چند سیم کارته است. بر اساس گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همه تلفن همراه‌هایی که دو یا چند سیم کارته‌اند لازم بود که تا پیش از اجرای طرح، داخل همه خشاب‌ها سیم کارت گذاشته و با آن تماس گرفته می‌شده تا در شبکه ثبت شود، بر این اساس از آنجا که اطلاع رسانی در این زمینه به شکلی جامع انجام نشده و تنها چند روز مانده به اجرای کامل طرح، این موضوع مطرح شده، بسیاری از این قضیه مطلع نبودند و اقدامات لازم را انجام نداده‌اند، بر این اساس حتی برندهایی که تا پیش از نوروز مشمول رجیستری شده‌اند، از آنجا که نمی‌دانسته‌اند که باید همه پورت‌های سیم کارت را فعال کنند، هم اکنون با مشکل مواجه شده‌اند.

در همین زمینه تعدادی از کاربران گزارش کرده‌اند که تلفن همراه‌های آنها که چند ماه پیش با گارانتی و از نمایندگی‌های مجاز خریداری کرده و حتی پیامکی مبنی ثبت و شناسه‌دار بودن تلفن همراه دریافت کرده‌اند، از آنجا که فقط یکی از خشاب‌ها را فعال کرده‌اند، هم اکنون مجددا پیامی مبنی بر غیرفعال شدن تلفن همراه‌شان دریافت کرده‌اند. اگرچه این روزها گزارش‌هایی از این دست خیلی زیاد نیست، اما انتظار می‌رود تا چند وقت دیگر شاهد گزارش‌های متعددی از این قبیل باشیم که این موضوع هم به ضعف در اطلاع رسانی از سوی مجریان طرح رجیستری تلفن همراه‌های موبایل باز می‌گردد.

براین اساس برخی از کاربران و مصرف کنندگان خواستار مهلتی جدید برای فعال سازی تلفن همراه‌های خود در شبکه شده‌اند تا متضرر نشوند.

برای دیدن اخباری های جدید به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید با تشکر مدیریت سایت

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید