شیائومی پوکوفون F1 رونمایی شد

شیائومی پوکوفون F1 رونمایی شد

شیائومی پوکوفون F1 رونمایی شد

شیائومی پوکوفون F1 رونمایی شد

شیائومی پوکوفون F1 رونمایی شد
شیائومی پوکوفون F1 رونمایی شد

درا دامه مطلب

 

شیائومی ساعاتی پیش گوشی‌هوشمند پوکوفون F1 را که در هفته‌های اخیر شاهد انتشار اخبار متعددی از آن بودیم، رونمایی کرد. پوکوفون F1 که در واقع پوکو F1 نام دارد، از قیمت معقول و قابلیت‌هایی در حد و اندازه‌ی یک گوشی هوشمند پرچمدار بهره می‌برد. براساس اطلاعات ارائه‌شده، ارزان‌ترین نسخه‌ی پوکو F1 فقط ۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

از ویژگی‌های این گوشی‌ هوشمند باید به بهره‌گیری از نمایشگر ال‌سی‌دی ۶.۱۸ اینچی با رزولوشن فول‌ اچ‌دی پلاس یا ۲.۲۴۶ در ۱.۰۸۰ پیکسل با بریدگی بالای نمایشگر اشاره کرد. در پوکو F1 یک سنسور ماون قرمز برای پشتیبانی از تشخیص چهره در بریدگی نمایشگر قرار دارد. شیائومی تنها به این نکته که نمایشگر گوشی با استفاده از گوریلا گلس محافظت می‌شود، بسنده کرده و مشخص نیست که نسخه‌ی مورد استفاده چیست.

همانطور که اشاره کردیم، پردازنده‌ی مورد استفاده در پوکو F1 اسنپدراگون ۸۴۵ است که از وجود ۸ هسته‌ی پردازشی با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۳۰ بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند باید به حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی اشاره کرد. شیائومی پوکو F1 با حافظه‌های داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی راهی بازار خواهد شد.

Xiaomi Pocophone F1

Xiaomi در پوکو F1 از وجود یک دوربین دوگانه با بهره‌گیری از سنسور‌های ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی در پشت گوشی استفاده کرده است. با توجه به مشخصات ظاهری دوربین اصلی پوکو F1 می‌توان حدس زد که دوربین دوگانه پشتی از همان ماژول‌های مورد استفاده در می ۸ اس ای بهره می‌برد که شامل سنسور IMX363 سونی با سایز ۱.۴ میکرومتری برای هر پیکسل و لنز با دیافراگم F/1.9 می‌شود.

شیائومی پوکو اف وان / Xiaomi Poco F1

دوربین سلفی این گوشی نیز شامل یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم F/2.0 می‌شود. این دوربین در کنار سنسور مربوط به شناسایی چهره در ناچ قرار دارد. ماژول‌ها و فرایند شناسایی چهره‌ی Poco F1 شبیه به Mi 8 شیائومی است. براساس اطلاعات ارائه‌شده، پوکو F1 با استفاده از سنسور مادون قرمز، چهره را اسکن کرده و سپس یک لنز جدا اطلاعات مربوط به بازتاب نور چهره را می‌خواند.

Xiaomi Pocophone F1

شیائومی پوکو F1 همراه با رابط کاربری MIUI 9.6 مبتنی بر اندروید اوریو راهی بازار می‌شود که البته یک رابط کاربری شخصی‌سازی‌شده برای سری پوکو است. از جمله‌ی تغییرات اعمال‌شده می‌توان به همراه داشتن یک تم جدید مختص پوکو اشاره کرد که ظاهری شبیه به نوا لانچر دارد. انتظار می‌رود ر آینده‌ی بسیار نزدیک شاهد انتشار به‌روزرسانی MIUI 10 برای این گوشی‌ هوشمند باشیم.

Xiaomi Pocophone F1

شیائومی یک باتری با ظرفیت ۴.۰۰۰ میلی آمپر ساعت را با پشتیبانی از فناوری ۱۸ واتی QC 3.0 در دل این گوشی قرار داده است. اسپیکر پوکو F1 از نوع استریو است که شامل یک اسپیکر در محل بلندگوی مخصوص مکالمات و دیگری در پایین می‌شود. شیائومی مدعی است که با بهره‌گیری از تکنولوژی موسوم به LiquidCool نباید از بابت داغ شدن گوشی در زمان اجرای بازی‌ها نگران بود.

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید